VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Thenotorious
#2712949
Heb momenteel een VW Bora verlaagd d.m.v. Eibach Sportline verlagingsveren. Voor heb ik 215/35/18's en achter 215/40/18's. Ik wil graag wat meer comfort hebben dus ik zat te denken aan 225/40/18 banden (ik wil mijn huidige velgen behouden).

Volgens de online bandencalculator heb ik bovendien nu ook veel verschil snelheid op teller en werkelijke snelheid. Met 225/40/18's, zou dit verschil minimaal zijn (0.84%).

Mijn vraag nu is: Passen uberhaupt 225/40/18's op mijn verlaagde Bora of moet ik dan de Bora weer op originele veren zetten?

Een andere optie zou zijn om op zoek gaan naar een setje 17 inch velgen, maar gezien mijn (studenten)budget doe ik dit liever niet.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
door Martinb
#2712997
Of het past is ook afhankelijk hoe breed(J) je velgen zijn. Laat eens een foto zien van je bora in huidige staat, dan kan je meer zeggen.
Gebruikersavatar
door vwt2b
#2713183
vwt2b schreef:Bij de mijne past het!! Old rs6 met schroefset en volgens mij een 45 band..... Maar dat moet ik checken als ik thuis ben :oops:
Het is 225-40-18 :tu:
Gebruikersavatar
door Martinb
#2713205
Zo te zien moet 225-40-18 passen. Aan de voorkant zeker, achter kan de band misschien wat aanlopen als je personen achterin hebt.
#2713248
Bedankt voor jullie reacties!

Hmm dus ik denk eigenlijk dat, als ik ook nog af en toe mensen wil vervoeren, het beste is om originele veren + 225/40/18's of bijvoorbeeld 17 inch velgen...
#2714599
vwt2b schreef:Achter loopt bij mij niks aan!!! En altijd 3 kindertjes achterin!! En als ik op vakantie ga en de auto zit voller als vol, ook nog geen problemen
Rij je dan op originele veren of verlaagd?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.