VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2714263
Beste allemaal,

Allereerst weet ik niet goed waar te beginnen. Het is een heel lang gecompliceerd verhaal, dus kan zijn dat ik misschien wat vergeet, en ik ben echt een leek qua motorisch gedeelte van auto's. Ik heb vorig jaar december mijn audi a3 2.0 fsi gekocht uit 2004 met plusminus 175.000 km op de teller. Prima auto, deed alles perfect. Totdat hij koelvloeistof ging lekken, dit was ongeveer in april denk ik. Hierom heb ik de auto naar een garage gebracht (meneer R.) om dit te laten repareren, dus werd de waterpomp vervangen, inclusief de distributieriem. Vanaf toen heeft de auto het niet meer naar behoren gedaan.

Enkele weken nadat dit vervangen was, viel de auto uit terwijl ik op de autobaan reed. Hij ging ook niet meer aan. We hebben de auto naar het bedrijf gesleept waar dit 'gerepareerd' zou zijn. Deze beweerde eerst dat de koppakking eruit lag, wat niet kon omdat de auto helemaal niks meer deed. De monteur zei dat deze druk opbouwde o.i.d. maar ook dat deed hij simpelweg niet. (monteur was achteraf gezien een oplichter, misschien goed om bij te vertellen, meer slechte verhalen gehoord over deze vent dan goede nadien.) Vervolgens heeft hij de auto naar een andere garage gebracht welke de motor helemaal uit elkaar heeft gehaald. Hier was te zien dat de distributieriem letterlijk aan flarden lag. En de oliepomp liep niet goed. Hierover aan het discussieren geweest wat nou verstandig was om te doen, en wat de oorzaak zou zijn. Hierdoor werd er afgesproken dat er een hele nieuwe motor in zou komen. Dit zou gebeuren bij bedrijf A, in plaats A. (voor de zekerheid noem ik nog even geen namen) Dat zou sowieso twee weken duren voordat de auto daar terecht kon, ondertussen was ik de auto al 3,5 week kwijt.