VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2714263
Beste allemaal,

Allereerst weet ik niet goed waar te beginnen. Het is een heel lang gecompliceerd verhaal, dus kan zijn dat ik misschien wat vergeet, en ik ben echt een leek qua motorisch gedeelte van auto's. Ik heb vorig jaar december mijn audi a3 2.0 fsi gekocht uit 2004 met plusminus 175.000 km op de teller. Prima auto, deed alles perfect. Totdat hij koelvloeistof ging lekken, dit was ongeveer in april denk ik. Hierom heb ik de auto naar een garage gebracht (meneer R.) om dit te laten repareren, dus werd de waterpomp vervangen, inclusief de distributieriem. Vanaf toen heeft de auto het niet meer naar behoren gedaan.

Enkele weken nadat dit vervangen was, viel de auto uit terwijl ik op de autobaan reed. Hij ging ook niet meer aan. We hebben de auto naar het bedrijf gesleept waar dit 'gerepareerd' zou zijn. Deze beweerde eerst dat de koppakking eruit lag, wat niet kon omdat de auto helemaal niks meer deed. De monteur zei dat deze druk opbouwde o.i.d. maar ook dat deed hij simpelweg niet. (monteur was achteraf gezien een oplichter, misschien goed om bij te vertellen, meer slechte verhalen gehoord over deze vent dan goede nadien.) Vervolgens heeft hij de auto naar een andere garage gebracht welke de motor helemaal uit elkaar heeft gehaald. Hier was te zien dat de distributieriem letterlijk aan flarden lag. En de oliepomp liep niet goed. Hierover aan het discussieren geweest wat nou verstandig was om te doen, en wat de oorzaak zou zijn. Hierdoor werd er afgesproken dat er een hele nieuwe motor in zou komen. Dit zou gebeuren bij bedrijf A, in plaats A. (voor de zekerheid noem ik nog even geen namen) Dat zou sowieso twee weken duren voordat de auto daar terecht kon, ondertussen was ik de auto al 3,5 week kwijt.

Toen in het weekend een keer in mijn stadje een rondje gereden over het industrieterrein met een leenauto, zie ik daar mijn eigen auto staan bij een revisiebedrijf (bedrijf B plaats B voor het gemakkelijke, wel een goed bedrijf!). Dus ik weer terug naar de garagehouder R. en dit aankaarten dat mijn auto niet bij de afgesproken garage staat (bedrijf A).
Zoals meneer R heeft gezegd zou de auto nu bij bedrijf B gereviseerd worden en voor de volle 1000% gerepareerd worden. Met een hoop heen en weer gediscussieer wat tot ruzie aan toe ging werd de auto op kosten van R. gemaakt, máár wilde bedrijf B de distributieriem eerst zien. En zodra dat aan het licht kwam was 'ineens' de distributieriem verdwenen bij R, want hij beweerde dat het daar ábsoluut niet aan kon liggen. Vervolgens zei bedrijf B dat het voor 99.9% zeker was dat het er wel degelijk aan lag. Ze durfden dit alleen niet met 100% zekerheid te zeggen omdat R dus de distributieriem niet meer had. Denk dat ik de auto hier al 4,5/5 weken kwijt was ondertussen. Toch is bedrijf B er aan begonnen te reviseren, maar waren er een hoop onderdelen 'verdwenen'. (Zelf denk ik dat R deze gewoon heeft verstopt/weg gegooid/ geen idee)

Na een poos is de motor toch gereviseerd, uiteindelijk na 7,5 week had ik mijn auto weer terug en leek deze het weer goed te doen. Intussen had ik een contractje opgesteld voor R met daarin dat hij deze kosten op zich zou nemen, dat het in ieder geval op papier stond. En de gemaakte kosten. Deze heb ik in tweevoud laten afdrukken, zelf ondertekend, en R ook. R heeft de kosten inderdaad ook op zich genomen. Dat was gelukkig rond.

Maar nu; mijn auto heeft sinds de revisie al weer plusminus 15000 km gelopen. Ik blijf er ontzettend veel olie ingooien en dit was voor de revisie niet zo. Ik ben hierom al terug geweest bij bedrijf B, ook omdat de koelvloeistof lekte. Koelvloeistof is weer in orde maar mij werd verteld dat de olie minder zou moeten worden omdat de auto nog steeds aan het inlopen zou zijn. Ik gooi er ongeveer 1L olie op 1500km in. I.m.o. is dit gewoon niet normaal. Nu sinds een week blijft hij een motorstoringslampje aangeven. Dit heb ik kunnen resetten door de accupool er af te halen. Maar de auto heeft dit nu 3 keer in 1 week gedaan. Ik heb vanavond de auto laten uitlezen, en hieruit komen een aantal foutmeldingen, onder andere; nokkenas sensor, luchttemperatuur, en nog een paar dingen. Maar die heb ik niet onthouden. Degene die de auto uitgelezen heeft vertelde mij ook dat de motor nog niet helemaal liep zoals deze zou moeten. Wanneer ik de auto startte om weer naar huis te gaan, viel hij bijna uit. Vervolgens tijdens het rijden schokte deze. Dat heeft die niet eerder gedaan.

Maar nu? Ik heb mijn auto elke dag nodig naar het werk en ik rij er na vanavond niet meer in met een veilig gevoel. Ik ben de wanhoop nabij na alles en ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Het zou heel goed kunnen dat ik een heleboel ben vergeten, maar er is ook ontzettend veel gebeurd. Ik weet even niet meer hoe ik hiermee verder moet en wil eigenlijk nog wel wat jaartjes van mijn auto kunnen genieten. Ik voel me enorm machteloos. What to do?

Groetjes,

Wesley
#2714338
Heel verhaal inderdaad, maar hoe duidelijker hoe beter.
Kan me voorstellen dat je in de war raakt omdat je nu met twee partijen te maken hebt. Wat voor jou belangrijk is, is dat je je enkel op bedrijf A hoeft te richten, omdat zij degene zijn die de auto hebben verkocht. Ook hebben zij ervoor gekozen om bedrijf B in te schakelen voor de revisie. Met bedrijf B heb jij dus eigenlijk niks te maken.

Onder welke voorwaarden heb je de auto gekocht? Bedrijf A heeft de onkosten volledig vergoed, daarom klinkt het mij niet als een onwelwillend bedrijf.

Ben je met het huidige olieverbruik naar bedrijf A gegaan? Zij zijn en blijven jouw aanspreekpunt!
#2714539
Nu sinds een week blijft hij een motorstoringslampje aangeven. Dit heb ik kunnen resetten door de accupool er af te halen. Maar de auto heeft dit nu 3 keer in 1 week gedaan.

Wesley

Bedoeling is dus dat je of zelf of bij een garage het probleem gaat verhelpen en niet maar blijft door rijden of een accupool gaat afhalen??

Bij jouw revisie bedrijf heb je uiteraard garantie hier moet je dus als eerst heen voor je eventuele kosten gaat maken als uitlezen of reparaties

Je snapt het wel, maar eigenlijk ook weer niet... […]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]