VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door tricker89
#2716004
Beste allen,

Ik startte zojuist mijn golf 3 1.6 uit '97 en hoorde ineens een ratelend geluid binnen. Heb ik even getest met rustig wat gas geven, wat het erger maakte. Nu heb ik onder de auto, ongeveer op hoogte van je pedalen richting de motor van de auto een foto van iets gemaakt, die enorm trilde bij het starten van de auto en daar kwam dus het ratelende geluid vandaan. Iemand enig idee wat dat is en wat er mee zou kunnen zijn? Ik heb er 0 verstand van.

Foto hier: http://uploadenfoto.nl/pictures/b4b8c24 ... 462b92.jpg
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2716012
Je hebt van die slangen die zo heten....zonder dollen, zet de auto op een vrijstaande brug en laat de motor en aandrijving draaien, wellicht kom je er op die manier achter wat de oorzaak is.
#2716029
Daar heb ik geen toegang tot en ook even geen geld om te besteden aan de auto. Weet iemand wat dit voor ding is en waardoor hij zo trilt, hoort dat bijv. vast te zitten en niet te trillen? Is er iets bijzonders te zien op de foto?
Thnx
#2716030
Dat is gewoon het hitteschild van je katalysator
Niet druk over maken, of helemaal eraf trekken, heeft geen functie.
Behalve als je m na 21 rondjes nurnburgring met 40 graden boven een 30cm hoog grasveld parkeert misschien ;)
#2716031
Maar dat harde ratelen heeft die nooit gedaan. Ik zal morgen eens kijken of ik er achter kan komen of die los zit ineens, en of ik dat zelf vast kan krijgen dan. Ik heb zelf iets gevonden van een downpipe wat op mijn plaatje lijkt, maar weet niet wat dat nu is en of daar iets mee is :lol:
Gebruikersavatar
door feki122
#2716338
Hitteschild kan altijd los gaan zitten, bevestigingspunten rotten door en zo komt ie deels los te hangen.
Je flexibel deel ziet er ook gaar uit en zal komende apk ook vervangen moeten worden.
#2716341
in het positiefste scenario kan je dat stukkie metaal gewoon een beetje verbuigen

wellicht is het dan al opgelost

anders even vastzetten met ijzerdraadje op schroefje, ofzo
Gebruikersavatar
door jopie95
#2716422
Das een stuk van je flexibele deel wat los hangt en trilt.
Gewoon een nieuw stuk tussen maken.
Het is in ieder geval niet gevaarlijk om er zo mee door te rijden :tu:
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk