VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Taeke07
#2720515
He,

Ik heb hier vorige week een golf 5 bij emano aangeschaft...
Bij het bezichtigen leek alles in orde te zijn en met de proefrit was er ook niks aan de hand.
Er zou een nieuwe apk op de auto komen + een afleveringsbeurt en ze zeiden dat ik de eerste 30.000km geen onkosten zou hebben.
Na een week wachten kon ik de auto eindelijk ophalen.
De auto werd met een lege tank geleverd dus ik moest meteen tanken, toen ik weer in de auto stapte viel me op dat er geen auto matten in zaten.
De volgende dag starte ik de auto en hoorde ik allemaal gerammel als ik de koppeling indrukte. Ik ben direct naar de garage hier in de buurt gegaan en die wist binnen 5 sec al wat het was namelijk de druklager.
Het vervangen hiervan ( complete koppelingsset zou 500-550 euro kosten).
Ik heb emano direct weer gebeld en die zei rij er eerst maar mee door tot woensdag als het dan nog zo is moest ik weer bellen.
Zondag werd het zo erg dat ik het niet meer vertrouwde om erin te rijden, en ja hoor de koppeling is lam en ik krijg de auto met draaiende moter niet meer in de versnelling.
Weer bellen bellen bellen hij is gewoon niet berijkbaar.
Vandaag belde hij me op en je kon meteen merken dat de service gewoon waardeloos is..
Hij is totaal niet schappelijk en wil dus helemaal niks betalen aan de reparatie.

Ook zaten er bij het bezichtigen van de de auto nieuwe condentinal banden onder.
Het viel me later op dat ze er ook nog een of ander flut merk winterbanden om hebben gedaan.
De olie zou ook ververst worden maar toen ik de peilstok eruit haalde was de olie ook zo zwart als de nacht.
Je kan mij alles wijs maken maar volgensmij heeft de auto gewoon geen beurt gehad.

conclusie ik zit nu gewoon met een dure reparatie en meneer wil van niks weten.
Het is gewoon een onprofessioneel bedrijf zonder service.

Niks kopen daar dus...
door leegstra
#2720790
Als het een diesel is dan is de nieuwe olie na 5 minuten draaien al weer zwart.

ook al heb je de auto zonder garantie gekocht als hij jou als goed is verkocht zal hij hem toch moeten maken want als koper heb je consumenten bescherming, en als je het niet eens bent met de koop dan kan je eisen dat hij hem terug koop maar dan kom je al snel in het traject waar je het bij de rechter moet uitvechten
#2720802
leegstra schreef:Als het een diesel is dan is de nieuwe olie na 5 minuten draaien al weer zwart.

ook al heb je de auto zonder garantie gekocht als hij jou als goed is verkocht zal hij hem toch moeten maken want als koper heb je consumenten bescherming, en als je het niet eens bent met de koop dan kan je eisen dat hij hem terug koop maar dan kom je al snel in het traject waar je het bij de rechter moet uitvechten
Ja theorie is wat anders als praktijk hoor, zie je gelijk maar eens te krijgen op een tweedehands product.

Het druklager was dus niet hoorbaar tijdens de proefrit? Als het dan een dag later lawaai maakt kan die autohandelaar het toch ook niet weten hij heeft heus geen glazen bol. Kan gebeuren je koopt uiteindelijk wel een auto van 12 jaar oud. Al is het nog steeds niet netjes om de klant er zo mee te laten zitten.

Maargoed dit zal wel weer om een auto gaan die strontgoedkoop aangeboden werd met een hoge kilometerstand maar wel dealerservice verwachten.
door Taeke07
#2720808
Het gaat om een golf 5 1.4 16v uit 2006 met 140.000 op de teller.
Toch bijna 7000 voor neergetikt.. Ze zijn er veel goedkoper te krijgen maarja ik dacht ook ik betaal liever wat meer en dat en goed is.. Zonder onverwachte kosten..

Woensdag gaat ie naar de garage voor een nieuwe koppelingsset en dan maar hopen dat ik eerst weer 25.000 km verder kom tot de volgende beurt
#2720863
Taeke07 schreef:Het gaat om een golf 5 1.4 16v uit 2006 met 140.000 op de teller.
Toch bijna 7000 voor neergetikt.. Ze zijn er veel goedkoper te krijgen maarja ik dacht ook ik betaal liever wat meer en dat en goed is.. Zonder onverwachte kosten..

Woensdag gaat ie naar de garage voor een nieuwe koppelingsset en dan maar hopen dat ik eerst weer 25.000 km verder kom tot de volgende beurt
[album][/album]

Ik neem m'n woorden terug ;) dan is het best wel zuur, vreemd dat de garage je dan nergens me wilt helpen. Had op z'n minst de kosten kunnen delen.
leegstra schreef:we hebben meerder rechtzaken gehad en allemaal verloren ivm consumenten bescherming zoek het maar eens uit de verkoper staat niet sterk
Dan zal het wel om andere bedragen gaan, meeste van dit soort ervaringen zijn mensen die niks willen uitgeven en een 15 jaar oude auto kopen voor 1500,- en verwachten dat ze jarenlang zonder problemen kunnen rondrijden. Het staat allemaal in verhouding wat je uitgeeft en wat je ervan mag verwachten.
door Bluepower
#2720868
Verkoper is verplicht een goed product af te leveren(ook bij 2e hands) waarvan je er mag uitgaan dat deze een redelijke periode goed blijft(is een rekbaar begrip, maar een paar dagen is wel ERG gortig...) ook ZONDER de 'officiële' garantie...
Contact opnemen met de verkoper, aangeven dat hij de kosten moet gaan betalen(of het ZELF gaat doen) en anders dreigen met een procedure(en misschien alvast wat advies inwinnen hierover)
Gebruikersavatar
door KaRaKaN
#2720908
Weetje wat ik altijd grappig vind van dit soort gevallen. Je koopt een auto en na het kopen kom je pas bij de tankbeurt erachter dat de matten er niet in zitten en dagen later kom je eracher dat de banden veranderd zijn :mrgreen:

Koop je een auto? Dan is het op dat moment of uiterlijk volgende dag ophalen, kan dat niet? Dan hoeft het niet van mij ! Je weet nooit wat ze in die hele week doen met je auto, zoals hier weer een mooi voorbeeld. Succes!
#2720942
Bluepower schreef:Verkoper is verplicht een goed product af te leveren(ook bij 2e hands) waarvan je er mag uitgaan dat deze een redelijke periode goed blijft(is een rekbaar begrip, maar een paar dagen is wel ERG gortig...) ook ZONDER de 'officiële' garantie...
Contact opnemen met de verkoper, aangeven dat hij de kosten moet gaan betalen(of het ZELF gaat doen) en anders dreigen met een procedure(en misschien alvast wat advies inwinnen hierover)
Dus als jij een auto koopt voor 100,- die net gebruikt is bij een autorodeo en je gaat vervolgens na de rechter omdat je een deugdelijk product hebt gekocht denk jij dat je gelijk hebt :LOL: misschien iets te overdreven maar het is echt niet zo zwart / wit hoor. Nogmaals ben ik het er wel mee eens in deze prijsklasse moet je iemand gewoon compenseren.

Maargoed je wilt de gerechtelijke gang dan gaan zoeken veel succes. Tegen de tijd dat de advocaat z'n eerste brief heeft gestuurd heb je al een rekening op de mat liggen waar je de koppelingsset 3 keer van kunt betalen.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]