VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2721264
Hallo

Ik ben sinds maand trotse eigenaar van een golf 2 1.3 nz met maar nog 119.000 km
Maar wil er graag een 1.8 20v turbo inbouwen
Graag wil ik de wielbasis het zelfde houden en de steek 4x100
Motor en bak is het probleem niet maar zie zoveel verschillende manieren om de motor in te bouwen
Wat is de beste manier zoals welke subframe welke Assen welke remmerij
Ik hoor het graag van jullie ervaring en expertise

Mvg Jeffrey
#2724137
Ik kan wel alles doen, maar doe haast niks anders meer dan bedradingen omsolderen, ecu's vrij maken of fouten wegschrijven, etc..

Toerental versterkers voor de toerenteller aan de gang te krijgen heb ik ook.
#2725058
Subframe kan je van een Golf 2 of Golf 3 gebruiken, Golf 3 heeft voorkeur omdat ze sterker zijn. Aandrijfassen van een MK2 of MK3 met groter blok pakken net als draagarmen. Dan behoudt je ook direct de originele spoorbreedte. Je hebt kans dat je dit kan pakken van een Cupra donor ;) misschien remmerij ook, en anders kan je het volgende doen:
Remmerij kan je heel goed de G60 remmerij pakken van een MK2, of de remmerij van een Ibiza 6K Cupra (2.0 16V). Hier kan je nog 15" velgen op kwijt. Zo behoudt je zelfde steekmaat. Achterzijde kan je de remmen+astappen overzetten op je MK2 as, je kan ook een GTI as halen, zitten al schijven op en zit een stabi stang in.

Motorsteunen moet je even goed uitzoeken welke passen. Als je een donor hebt waar je het subframe van kan gebruiken kan je de originele motorsteunen denk ik gebruiken, als de motor daar niet te hoog door komt te liggen. Alleen moet je even uitzoeken welke motorsteun je moet hebben op de voorbalk, en of je evt. andere voorbalk moet hebben.
Pedalenbox zou ik ook even uitzoeken als ik jou was, ivm elektrisch gas wat veel 20VT's hebben.
Versnellingsbak gewoon degene die bij het blok hoort pakken, je kan overstappen naar andere bakken.
Dan zit je nog dat je een andere brandstofpomp moet hebben, grotere radiateur (MK2 radiateurs kan je hele mooi op originele plek zetten, maar aansluitingen voor slangen zit volgens mij aan andere kant, ook weer afhankelijk welke 20VT je pakt). Intercooler moet je ook hebben.
Downpipe moet waarschijnlijk aangepast worden en je moet bedenken wat je met je uitlaat wilt.

Kabelboom enz kan Stefan Baggen heel goed voor je doen, MK2-VRT hierboven ;)
Uit welk jaar is je MK2?
#2725101
Bob bedankt voor je informatie gebruik een apx motor van een Audi tt
Heb een golf 2 1.3 nz van 1989
Subframe gebruik ik van een golf 2 gti 16v
Intercooler heb ik ook al van een golf 2 g60 orgineel
Maar vroeg mij af welke type nummer jullie gebruiken voor de radiateur
Komt een g60 bak achter en een andere Tellerklok
Er komt een golf vr6 tank onder

Mvg Jeffrey
#2732699
Hallo,

ik zit er ook over te denken om een 1.8t in te bouwen.
Maar wat is jullie ogen de beste donor?
Ik heb namelijk een golf mk2 1.6 uit 1984. En zou dan graag de remmen voor en achter en de ophanging willen verbeteren, ook zou stuurbekrachtiging wel lekker zijn.
Het mooiste zou dan een donor zijn waar het meeste van deze onderdelen op zitten.
#2732797
Koppeling is toch hydraulisch .


Even de zoekfunctie gebruiken , zijn er al zat die deze ombouw gedaan hebben .
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]