VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Bento
#2721698
Ik heb in augustus een Golf GTE geïmporteerd van een dealer nabij Frankfurt. De auto is uit januari 2015 en had toen 5500 km op de teller. Op weg naar huis reed de auto geweldig.

Nu was ik in NL nog even langs de dealer gegaan omdat er een lampje ging branden van de koelvloeistof. Dat hebben ze opgelost en daarna ook nog even een update van de auto gedaan. Dat laatste ging helemaal fout en uiteindelijk heeft mijn auto er een week gestaan en 22 uur aan de computer gehangen. Update is gestopt en ik kreeg de auto weer mee. Sindsdien schakelt de DSG verschrikkelijk slecht.

Na veel geruzie bij de dealer naar een andere dealer geweest en die hebben meteen de Mechatronic vervangen. Problemen leken voor 200 kilometer verholpen waarna het weer terug kwam. Nu heb ik met name problemen als de bak gaat terugschakelen als je bijvoorbeeld op een stoplicht aan komt rijden. Het is dan net alsof je in een handbak de koppeling de laatste paar centimeter laat schieten en is de ene keer erger dan de andere keer. Zelfs mijn passagiers voelen het maar als bestuurder nog het meest omdat je het ook in je pedalen voelt.

Inmiddels denk ik wel 10 keer bij de dealer geweest en ze kunnen het maar niet constateren zeggen ze. Zelfs als ik mee rijd zeggen ze dat ze niks merken terwijl ik het wel duidelijk merk.

Ben bij de DSG Dokter geweest. Ronald van TVS Engineering zei dat de bak voelde alsof er al 2 ton mee gereden was en adviseerde om beide koppelingen te laten vervangen onder garantie. Ik weer naar de dealer maar kreeg alweer nul op rekest. De bak zou normaal functioneren :GRR:

Ik word dus nu eigenlijk aan mijn lot overgelaten en zit met een auto van bijna €50k met inmiddeld 13.000 kilometer op de teller waar ik met tegenzin in rijd...

Iemand hier nog een suggestie? Of de naam van een dealer in de omgeving Amsterdam/Den Haag die wel mee wil werken met dit soort problemen?

MvG,

Bento
door JurgenGTE
#2721720
Bento schreef:Ik heb in augustus een Golf GTE geïmporteerd van een dealer nabij Frankfurt. De auto is uit januari 2015 en had toen 5500 km op de teller. Op weg naar huis reed de auto geweldig.

Nu was ik in NL nog even langs de dealer gegaan omdat er een lampje ging branden van de koelvloeistof. Dat hebben ze opgelost en daarna ook nog even een update van de auto gedaan. Dat laatste ging helemaal fout en uiteindelijk heeft mijn auto er een week gestaan en 22 uur aan de computer gehangen. Update is gestopt en ik kreeg de auto weer mee. Sindsdien schakelt de DSG verschrikkelijk slecht.

Na veel geruzie bij de dealer naar een andere dealer geweest en die hebben meteen de Mechatronic vervangen. Problemen leken voor 200 kilometer verholpen waarna het weer terug kwam. Nu heb ik met name problemen als de bak gaat terugschakelen als je bijvoorbeeld op een stoplicht aan komt rijden. Het is dan net alsof je in een handbak de koppeling de laatste paar centimeter laat schieten en is de ene keer erger dan de andere keer. Zelfs mijn passagiers voelen het maar als bestuurder nog het meest omdat je het ook in je pedalen voelt.

Inmiddels denk ik wel 10 keer bij de dealer geweest en ze kunnen het maar niet constateren zeggen ze. Zelfs als ik mee rijd zeggen ze dat ze niks merken terwijl ik het wel duidelijk merk.

Ben bij de DSG Dokter geweest. Ronald van TVS Engineering zei dat de bak voelde alsof er al 2 ton mee gereden was en adviseerde om beide koppelingen te laten vervangen onder garantie. Ik weer naar de dealer maar kreeg alweer nul op rekest. De bak zou normaal functioneren :GRR:

Ik word dus nu eigenlijk aan mijn lot overgelaten en zit met een auto van bijna €50k met inmiddeld 13.000 kilometer op de teller waar ik met tegenzin in rijd...

Iemand hier nog een suggestie? Of de naam van een dealer in de omgeving Amsterdam/Den Haag die wel mee wil werken met dit soort problemen?

MvG,

Bento
Gas er op naar die dealer in duitsland, en hun het even uit laten zoeken... is ver rijden maar beter dan dat er niks word gedaan..

Ik heb echt heeeeeeeel soms 1 keer per maand dat die een keer schokt. maar goed verder nergens last van en dat is ook maar 1 keer dan.
en dan denk ik al van zo
door Bento
#2721721
Dat terug rijden naar Frankfurt en daar 1+ dagen wachten doe ik liever niet. Moet ik niet hoeven want fabrieksgarantie is gewoon Europees.

Twee dealers in NL zeggen dus nu dat de auto niets mankeert en dat je de bak mag voelen. Maar dat je bij 75% van de schakelmomenten de bak voelt schakelen lijkt mij echt niet normaal. Soms is het erg grof, meestal voel je gewoon een schokje door je rem/gaspedaal maar ook dat vind ik niet normaal voor een nieuwe auto.

Ik heb met 2 demo modellen gereden dit jaar en beiden reden echt als een zonnetje vergeleken met mijn auto. De arrogantie van Pon/dealers bij Audi/VW is echt om te huilen. Je zou denken dat ze na dit hele diesel schandaal iets behulpzamer zouden zijn.

Zelfs toen ik aangaf dat ik er sterk over na aan het denken was om de auto te verkopen vanwege dit probleem kwam er amper reactie van de dealers :beatup: :beatup:
Gebruikersavatar
door Wouterp
#2721886
Dus je koopt de auto bij de ene dealer en gaat vervolgens de grootste medewerking verwachten bij de ander?
Natuurlijk is het een dealer netwerk, maar uiteindelijk moeten ze allen voor zich geld verdienen.
Welke dealers ben je nu geweest?
En wees even reëel, geen enkele dealer heeft ook maar iets te maken met het 'dieselschandaal'. Dan kun je nog zo gefrustreerd zijn, betrek geen onderwerpen die er niet toe doen is mijn mening.
door JurgenGTE
#2721890
Wouterp schreef:Dus je koopt de auto bij de ene dealer en gaat vervolgens de grootste medewerking verwachten bij de ander?
Natuurlijk is het een dealer netwerk, maar uiteindelijk moeten ze allen voor zich geld verdienen.
Welke dealers ben je nu geweest?
En wees even reëel, geen enkele dealer heeft ook maar iets te maken met het 'dieselschandaal'. Dan kun je nog zo gefrustreerd zijn, betrek geen onderwerpen die er niet toe doen is mijn mening.
Dat niet alleen voor de dealers ben je maar een nummertje he.. als jij de auto verkoopt dan koopt iemand anders hem en hebben ze no steeds geen klant verloren.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2721895
Ik heb je verhaal gelezen en wellicht is een oordeel van een onafhankelijke instantie een mogelijkheid. Mij is wel bekend dat als je met een importauto bij in dit geval een Nederlandse dealer komt, men minder of helemaal niet bereid is om je te helpen, want je hebt de auto niet bij hun gekocht zodat ze hun commissie mis hebben gelopen.
Ik hoop dat men je wilt helpen om het probleem op te lossen en je een nog langere route bespaart om van de ene naar de andere instantie gestuurd te worden. Succes.
door blixem
#2722112
Heb tijdens een koude start wel eens dat die heeel lichtjes schokt, niet altijd maar heel soms, niet wereld'schokkend'. Flauw.
Gebruikersavatar
door kgrootnl
#2722127
En daar heb je dus het probleem met import auto's. Goedkoop kopen en daarna met het gezeur hier komen. Ik heb al meegemaakt dat er gewoon gezegd word dat je naar het land van herkomst moet of dat je de auto 3 weken kwijt bent.
Nadeel is dat veel importeurs lekker de tijd nemen als het om import auto's gaat.
door RayenMK5
#2722426
En waar worden originele Nederlandse auto's (geen import) geproduceerd dan? :LOL: Dus uiteindelijk is het toch allemaal import. Of worden de originele Nederlandse in Amsterdam geproduceerd? ;)
Die zijn toch ook afkomstig uit het buitenland. De garantie zou overal hetzelfde moeten zijn, maar de service in Nederland op geïmporteerde auto's ligt een beetje gevoelig bij de dealers. Zoals mensen hier aangeven ze voelen zich gepasseerd omdat je dus een auto daar koopt.

Volgens mij een 7-traps die GTE? Als dat zo is, die hebben allemaal problemen sinds de golf 6 al, dus dat zullen ze nooit oplossen. Enkel de 7 traps in de snellere modellen hebben weinig problemen zoals de RS3 etc. Deze koppelingen zijn beter ontwikkeld.

Ik heb meerdere auto's uit Duitsland gehad. Je kan ook bij een dealer over de grens zijn, dus wel in Duitsland zelf. Gronau, Autohaus Vortkamp. Hele aardige mensen en heel behulpzaam. Als je het verhaal uitlegt dan zullen zij dat wellicht kortsluiten met de dealer waar je de auto gekocht hebt. Scheelt je weer een lange rit. Mijn auto's hebben ze hier nooit moeilijk over gedaan, maar ik zou dat proberen.
door JurgenGTE
#2723006
RayenMK5 schreef:En waar worden originele Nederlandse auto's (geen import) geproduceerd dan? :LOL: Dus uiteindelijk is het toch allemaal import. Of worden de originele Nederlandse in Amsterdam geproduceerd? ;)
Die zijn toch ook afkomstig uit het buitenland. De garantie zou overal hetzelfde moeten zijn, maar de service in Nederland op geïmporteerde auto's ligt een beetje gevoelig bij de dealers. Zoals mensen hier aangeven ze voelen zich gepasseerd omdat je dus een auto daar koopt.

Volgens mij een 7-traps die GTE? Als dat zo is, die hebben allemaal problemen sinds de golf 6 al, dus dat zullen ze nooit oplossen. Enkel de 7 traps in de snellere modellen hebben weinig problemen zoals de RS3 etc. Deze koppelingen zijn beter ontwikkeld.

Ik heb meerdere auto's uit Duitsland gehad. Je kan ook bij een dealer over de grens zijn, dus wel in Duitsland zelf. Gronau, Autohaus Vortkamp. Hele aardige mensen en heel behulpzaam. Als je het verhaal uitlegt dan zullen zij dat wellicht kortsluiten met de dealer waar je de auto gekocht hebt. Scheelt je weer een lange rit. Mijn auto's hebben ze hier nooit moeilijk over gedaan, maar ik zou dat proberen.
idd ga even terug naar land van herkomst en ja dat kost je wat tijd, maar zo rond rijden is ook niks..

is trouwens een 6bak
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2724436
Vortkamp in Gronau is een goede dealer, heeft in de jaren 70 en 80 veel auto's geleverd aan de in Duitsland gelegerde militairen.
Gebruikersavatar
door Timberland
#2724439
hawkeye schreef:Ik heb je verhaal gelezen en wellicht is een oordeel van een onafhankelijke instantie een mogelijkheid. Mij is wel bekend dat als je met een importauto bij in dit geval een Nederlandse dealer komt, men minder of helemaal niet bereid is om je te helpen, want je hebt de auto niet bij hun gekocht zodat ze hun commissie mis hebben gelopen.
Ik hoop dat men je wilt helpen om het probleem op te lossen en je een nog langere route bespaart om van de ene naar de andere instantie gestuurd te worden. Succes.
De grootste Bullshit.

Op de verkoop van de auto wordt niet veel verdient, het gaat ze om het onderhoud.
Het probleem bij garantie gevallentjes ontstaat bij Pon, die weigeren veel import auto's.
Ga de grens over naar een duitse dealer en die lossen het vaak perfect op
Gebruikersavatar
door Robertos
#2766668
Hoi,

Ik heb exact dezelfde problemen. Mijn GTE is uit 01/2015 en schokt exact zoals je omschrijft. Vooral bij terugschakelen... en de overgang van elektra naar benzine. Na een update van de software is het probleem meestal weg en is het een verademing om in de auto te rijden, echter komt het na duizenden kilometers toch steeds weer terug. Het is net of dat de DSG bak na veel kilometers weer "uit de pas" begint te lopen. Ik vind het een super fijn e auto, omdat het 7% bijtelling is met veel opties en extra's en veel pk... maar ik ben ook eerlijk dat ik deze auto nooit had genomen als ik dit vooraf had geweten. De 1.2 TSI GOLF 7 van mijn vriendin rijd veel lekkerder! gewoon, rustig, niet schokken, en de overgang van versnelling voel je helemaal niet.

Ik hou mijn hart vast dat de DSG bak straks precies na de garantie periode kapot gaat...

Groeten

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]