VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2725076
Meestal zit het tussen je oren..Of rijd hij ook beter met nieuwe olie in de motor ?

En als je de olie vervangt, nee kwaad kan het niet, maar meestal is het huilen achteraf omdat de verkeerde genomen word, en hij juist slechter gaat schakelen.
#2725089
tussen me oren zit het zeker niet het is merkbaar, de olie die eruit kwam was zwart, de nieuwe olie had de kleur van zonnebloem olie, er waren punten waar ik op lette voor het verversen van de versnellingsbak olie, en deze punten vergeleek ik na het verwisselen en gelukkig is het merkbaar bij mijn golf 4
#2725144
Wat fijn om te horen dat je verschil merkt!

Ik heb even een vraagske aan de deskundige hiero:
Mijn golfje doet een beetje moeilijk schakelen in de 1 en in de 2, in de zomer heb ik hier minder last van als in de winter. Als de versnelling niet makkelijk erin gaat dan trap ik nog eens de koppeling in en springt hij meestal wel erin.

Heeft het nu bij mij zin om de versnellingsbak olie te vervangen, want ik heb ook op het WWW gelezen dat het verschil kan maken? :SCRATCH:
Oja overigens is mijn versnellingsbak ongeveer een jaar geleden vervangen (was een bak uit een audi :mrgreen: )
#2725313
Ik zou het zeker doen, ga naar de VW dealer, want het is spotgoedkoop en je hebt 100% zeker de juiste olie voor jouw auto. Het vervangen van je versnellingsbak olie is totaal niet moeilijk, ik ben geen auto monteur, ik sleutel heel soms aan me auto en dat jaar in jaar uit en zo word je steeds wat wijzer, en ik zeg dit: begin met het goedkoopste en dat is de olie verwisselen, als jij verschil merkt zoals bij mij het geval is, dan is dat prachtig mooi mee genomen, merk je totaal geen verschil dan kijkje verder, tenminste dit is mijn persoonlijke advies, mij werd ook verteld dat ik geen verschil zou merken en het beter niet kon doen, en gelukkig bleek alles het tegenovergestelde te zijn
#2725333
@mrgolf492:
volgens mij lees jij alleen wat je wil lezen?
er is meerdere keren gezegd dat als hij niet lekt en goed schakelt je hem niet hoeft te vervangen.
daar reageer je meerdere keren niet op, maar achteraf had je wel schakelproblemen en dat is nu opgelost? mooi :tu:
ga dan niet achteraf zeuren over het feit dat er tegen je verteld is dat het geen verschil maakte.
Ik ben zelf ook van verse olie kan geen kwaad, tenzij je idd de verkeerde hebt.

@kevin2296:
ververs die bak gewoon ff, voor die paar euro kan je het idd proberen :tu:
#2728507
Ik heb vorige week maar mijn versnellingsbak olie vervangen door de dealer olie (13 euro per liter) ;)
Veel verschil merkbaar? Hmm niet echt, je merkt dat die wel iets makkelijker in de 1 & 2 gaat nu maar denk dat hij misschien moet worden afgesteld. (heb best veel speling in de pook :roll:)

Voor de mensen die het willen doen, Imbus van 17mm pakken en dan eerst de vulplug eraf halen en daarna de aftap plug. (de vulplug is overigens te zien als je je linkerband naar links draait en dan de kap een beetje naar de zijkant duwt :D Kon hem eerst helemaal niet vinden vervelend youtube filmpjes
#2728546
Bij m'n bora tdi met (toendertijd) 280xxx op de teller ook versnellingsbak olie gewisseld doordat de flenzen cq keerringen zweette/lek waren.

Ik merk nu dat het schakelen iets gemoedelijker gaat maar vooral wanneer het vriest, dat het beter wil.

Ik denk dat het boven een x aantal km'ters wel een klein verschil kan maken. Zeker als je ziet hoe de olie eruit ziet en ruikt.

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]