VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2722673
Ik heb een golf 4, 1.4 16v uit het jaar 2002,

Ik wil graag mijn stuurbekrachtigingsvloeistof vervangen. Weten jullie hoe dit moet? Is er een aftapplug of dergelijk om de olie af te tappen? Ik heb ook een heuvelpomp in huis, misschien kan ik hier iets mee?
#2722744
Je krijgt niet alles eruit, is ook niet nodig..

Als er geen slijpsel in de olie zit is vervangen ook niet nodig.

Anders de slang los halen bij de pomp, dan loopt wel 85% weg, de rest blijft nog wat in de slang + stuurhuis achter.
#2723565
Ik wil het vervangen omdat het nog nooit vervangen is, het is misschien niet noodzakelijk maar het liefst vervang ik het met nieuwe olie.

Nou is mijn vraag wat is de beste manier, ik wilde het zo doen: Met een hevel pomp alle vloeistof in het vat leeg maken, vervolgens het stuur links en rechts draaien en weer alle vloeistof weg hevelen, vervolgens vul ik hem af met nieuwe vloeistof, draai het stuur weer links en rechts en kijk of ik wat bij moet vullen, rij een rondje met me auto, en herhaal vervolgens weer de bovenstaande stappen, dus alle vloeistof weg tappen, en weer nieuwe erin. ( mocht de vloeistof bijvoorbeeld een andere kleur dan normaal hebben dus bijvoorbeeld zwart dan herhaal ik de stappen tot de vloeistof rood of groen is ligt eraan welke type olie in me stuurbekrachtiging gaat) Alleen vraag ik me bij dit wel af, wanneer ik me stuur van links naar rechts ga draaien terwijl ik alle vloeistof uit het vat heb gehaald moet doen met me motor aan of uit?

mk2-vrt had het over het los halen van de slang bij de pomp, hoe dien ik dit te doen? en moet ik ergens opletten of bepaalde stappen ondernemen wanneer ik de slang terug monteer? En hoe zit het met ontluchten? krijg ik daarnaast geen storingen wanneer ik de auto aanzet?

excuses voor alle vragen
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]