VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
Goedemiddag!

Ik vroeg mij af of de verbruiksmeter in de BC aan te passen is, gezien deze een veel gunstiger verbruik weergeeft dat in werkelijkheid gereden wordt...

De dealer geeft aan dit niet te kunnen, echter regelmatig zijn er weleens "bedrijven" die wat dieper in de bc kunnen en dit misschien wel zouden kunnen aanpassen?

Alvast bedankt!
Mijn BC geeft over langere tijd vaak zo'n 5,9 l/100km aan (zeg maar 1:17), maar de werkelijkheid ligt op ruim 1:15,5 (ik houd alle tankbonnen bij). Ik rijd veel op de cruise en zit gemiddeld 70% van de tijd op de auto- of snelweg. Ik accelereer altijd wel behoorlijk snel, maar voor de rest rijd ik vrij braaf (haal wel eens aan de binnenkant in). Mijn GTD kan makkelijk 1:16 tot 1:17 halen (ik heb een DSG, handbak is zuiniger), maar daarvoor moet ik langere ritten maken. Mijn ritten zijn vaak niet verder dan 35 km (woon-werk afstand), dus op het moment dat de motor lekker op temperatuur is, zet ik hem al weer stil. Auto is trouwens getuned, nu 211pk/446Nm.
hassebassebas schreef:Dat is best netjes toch, 1/15,5. Wel zonde dat de bc zoveel afwijkt.
Als je op de snelweg rijdt, kom je dan weleens boven de 130km/u uit? Of hou je je over het algemeen echt overal aan de snelheid...
Ik rijd overal 8 km harder dan mag, dan heb ik net geen last van bekeuringen. ;)
Tijdens inhaalmanoeuvres kom ik wel eens flink wat hoger (max. 180 km/uur), maar dat zijn maar korte momentjes (met 211pk zit je binnen no time op die snelheid).
Iets afwijken doen ze allemaal wel. Daarnaast corrigeren met een paar procent is mogelijk maar dan kan eht zijn dat hij nog te veel negatief op positief is. Dit is niet in een keer 100% te krijgen.

Afbeelding
Antera schreef:Iets afwijken doen ze allemaal wel. Daarnaast corrigeren met een paar procent is mogelijk maar dan kan eht zijn dat hij nog te veel negatief op positief is. Dit is niet in een keer 100% te krijgen.
Als je precies weet wat de afwijking is, is het dan nog niet mogelijk om dit in 1 keer goed te corrigeren?
Gefluit bij vol gas trappen

Allereerst welkom op het forum... wordt op prijs g[…]

Coderen

Goedenavond Ook ben ik op zoek naar iemand die be[…]

Tuning

Goedenavond allemaal Zal me even voorstellen ik be[…]

Nokkenas + ketting kapot na 40.000km

Gecondoleerd

Levertijden ID4

Net bericht gehad "Je auto is al ingepland […]

Polo VI stuur

Hey allen, Ik zit al een beetje rond te snoepen h[…]