VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MTyn
#2723581
De kachelradiator van mijn ´89er MK2 wordt niet meer zo warm. Schuim op kleppen is al vervangen.

Na korte check onder de kap wordt de aanvoerslang naar de bypass warm, het dunne slangetje ook warm maar de retour van de kachel niet/veel minder.. lijkt me dat de bypass continu open staat OF dat de kachelradiator verstopt zit.

Weten jullie enige tips om te checken welke de boosdoener is?

Stel dat het de bypass is, kan ik die bypass zonder gevaar verwijderen of loop ik dan het risico dat de (nog originele) kachelradiator dan gaat lekken?

Alvast dank en mooi 2016!! :tu:
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2723582
Haal die hele bypass maar weg, dit hadden ze gedaan om de druk wat te verminderen op de kachelradiateurs van vroeger..

Mocht hij al eens vervangen zijn geworden, dan is dit zowiso niet meer nodig, maar buiten dat heb je er alleen maar ellende mee..

Er zit een klepje in met een veer, het kan best zijn dat hij blijft hangen of half dicht zit.
Gebruikersavatar
door MTyn
#2723600
Dank voor de info!

Volgens mij is er al een keer iets vervangen, was dat 10jaar geleden geen late terugroepactie? Weet nog dat hij toen naar de dealer moest voor iets met de verwarming.

Dat klepje zit in die metalen (zilvere) deel toch? En die andere zwarte is enkel T-stuk?

Morgen eens kijken ernaar. Zonet nog weggeweest met de Golf en nu leek het binnen wel warmer te worden. :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door MTyn
#2723813
Welke kleur koelvloeistof hoort er in een MK2 met PN motor (1989)?
Zit bij mij blauw in..

Ben erachter gekomen dat er geen verstopping in de kachelradiator zit, de klep in het metalen gedeelte is dus het probleem.

Kan ik die er zonder gevaar tussenuit halen en de slangen doorverbinden?
Of loop ik dan de kans dat de kachelradiator alsnog eens klapt??
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk