VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door DanielVCDS
#2728716
Heren,

Het betreft een Golf 7 1.6 TDI uit 2014.

Ik heb een Highline Ergoactive interieur kunnen bemachtigen incl. de bijbehorende deurpanelen met ambient verlichting. set is elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en incl. de massage functie.

Nu op dit moment zitten er sportstoelen in, niet zijnde elektrisch of verwarmbaar.

Hierin zie ik 2 grote uitdagingen;
- De stoelen moet aangesloten worden zodat ze kunnen verwarmen en verstellen. ( kabels besteld bij kufatec en de juiste climate control panel is ook aanwezig )
- De deurpanelen ambient verlichting moet aangesloten worden zodat deze hun werk kunnen doen.

Heb al even zitten googlen of er ergens how-to's te vinden zijn om dit te doen. Echter valt dit mij enorm tegen. Ik heb weleens wat geretrofit... dus heb wel wat ervaring, maar heb nu tot op heden geen idee op welke connector en pin ik wat moet gaan aansluiten.

Mochten jullie daar iets over gezien hebben of een stroomschema hebben dan ben ik al enorm geholpen.

Uiteraard ga ik hier foto's van maken zodat dit straks ook hier op het forum terecht kan.
Laatst gewijzigd door DanielVCDS op 24 jan 2016 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
door RayenMK5
#2729037
Helaas gaat dit allemaal niet zo makkeiljk.
Deurverlichting moet ondersteunt worden door de deurmodules en stoelverwarming door de BCM.
door DanielVCDS
#2729455
RayenMK5 schreef:Helaas gaat dit allemaal niet zo makkeiljk.
Deurverlichting moet ondersteunt worden door de deurmodules en stoelverwarming door de BCM.
De opties zijn aanwezig in beide modules, moet weten welke aansluitingen ik moet gebruiken. Ik hoop ook dat ze van Kufatec een handleiding erbij leveren.
door RayenMK5
#2729623
Opties zijn altijd aanwezig, maar de vraag is of deze het ondersteunen. Voor de stoelverwarming leveren ze geen handleiding, staat er ook bij.
door DanielVCDS
#2729773
RayenMK5 schreef:Opties zijn altijd aanwezig, maar de vraag is of deze het ondersteunen. Voor de stoelverwarming leveren ze geen handleiding, staat er ook bij.
Klopt, daarom heb ik de vraag ook hier geplaatst. Heb ze gemaild van kufatec. De handleiding komt binnenkort online dus ik hoop dat ze die dan direct doorsturen. De dealer vertelde mij dat deze dat moet ondersteunen.

Maar is er iemand die mij kan helpen met een eventuele printscreen van de pinbezetting van de climate control en BCM? dan kan ik alvast een beetje gaan uitvissen hoe of wat :D
door Remus
#2732665
neem eens contact op met cartronic in den haag. die kunnen het je zo vertellen. weet dat een golf7 best lastig is om wat achteraf in te bouwen.
door DanielVCDS
#2732929
het is gelukt :D ik kan Tuningcenter Lowering bedanken voor het verzorgen van de schema's.

Als je er met een enigszins technisch oog naar kijkt dan is het prima te doen. Mits je BCM het ondersteund natuurlijk. Ook de massage en lende steun functie werken volledig.

Ik ga het even uitzoeken en hier op het forum vermelden wat de stappen moeten zijn.
Gebruikersavatar
door Antera
#2734061
Graag gedaan was kleine moeite :tu:
door MBarto
#2810562
Goedendag,

Ik wil een volledig leder interieur in mijn Golf7 Highline 1.6 TDI 2014 laten inbouwen.
Is dit mogelijk aangezien het om een volledig elektrisch stoelen gaat?

Groeten MBarto
door senna22
#2823083
Ik heb ook een ander interieur ingebouwd in mijn blue motion 2014 golf 7, nu heb ik de ergoactive bestuurders stoel.
ik heb met een kufatech kabel de stoelverwarming werkend gekregen.
Maar de verstelling en de massage functie weet ik niet hoe ik dat werkend krijg.
Ik heb volgens mij geen loszittende kabels meer maar wel een vrije poort in de module onder de stoel.
iemand een idee waar ik hem kan aansluiten?
door Huttenkloas87
#2840593
Ik ben benieuwd of iemand een update kan geven. Ik heb onlangs ook mijn trendline stoelen met stoelverwarming vervangen door halfleder stoelen met ergoactive functie. De stoelverwarming weer functioneel krijgen was een fluitje van een cent. Gewoon stoelen verwisselen en dezelfde kabels op dezelfde plek. Ik heb nu alleen de ergoactive functie nog niet in gebruikm er komen 2 kabels onder de stoel vandaan hiervoor maar geen idee hoe dit zou moeten lopen... Iemand?

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]