VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ap123
#2729500
Hallo,
ik ben er achtergekomen dat de 3 bobine geen stroomt krijgt via de stekker aansluiting.
ben bang dat het de ecu is die vervangenmoet worden en laten inleren heeft iemand enig idee waar het nog meer aan kan liggen

mvt app
door ap123
#2729512
Ja er komt geen vonk omdat de bobine geen stroom krijgt. Dus wat kan ik het beste vervangen waar zit de ontstekingsmodule precies
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2729518
Tegen luchtfilter of schutbord, er zit een 4 en een 5 polige stekker op.

Maar weet je zeker dat 1 bobine geen spanning krijgt ? Lijkt me niet namelijk want krijgen alle 4 van dezelfde kabel spanning..

Je hebt 3 polige bobines, ofwel plus, massa en signaal vanuit de ontstekingsmodule.
door ap123
#2729521
Als ik de stekkers per elk bobine los haal om de beurt dan begint de motor nog meer te schokken zeg maar maar bij cilinder 3 wanneer ik de stekker loshaal gebeurt er niks de motor blijft gwn lopen op 3 cilinders. Alle bobines zijn goed.
dus vreemd dan dat bobine 3 alleen geen stroom krijgt
Gebruikersavatar
door golf-gti-edition
#2729626
Als je de bobine van cilinder 3 nu omwisselt met een andere (bijvoorbeeld cilinder 2), doet cilinder 3 het dan wel (en cilinder 2 het niet meer)? Als hij nu wel vonkt op cilinder 3, dan zal de penbobine zelf zijn waarschijnlijk stuk zijn (cilinder 2 vonkt dan waarschijnlijk niet). Doet hij het nog steeds niet dan toch de ontstekingsmodule wisselen en de bekabeling ernaartoe (of er vanaf) controleren.

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]

Had jij een oplossing? Ik heb een soortgelijk prob[…]

... dat gaat de dealer alleen oplossen door je led[…]

Relais voor groot-licht ?

Ben ook wel benieuwd hoe het er nu voorstaat. Kun […]

waarde bepaling

Beetje rondkijken op de websites waar ze auto's te[…]

Heb het op de + en - polen gezet.

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]