VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Taylor
#2731512
Beste allemaal,

Sinds gister ben ik de trotse eigenares van mijn eerste auto, een golf 3 2.0 GTI uit 1992.
Deze auto heb ik gekregen als verjaardagskado.
Echter ben ik gestuit op wat probleempjes.
Gisteren de hele dag gereden, weinig aan de hand. Lauwe kachel maar aangezien het niet zo heel erg koud is had ik hier weinig last van. Motor bleef ong tussen de 70 en 80 graden hangen, bij stationair lopen werd deze ong 100, bij rijden weer rond de 70.
Vanochtend stukje gereden en toen rook ik een benzinelucht uit de kachel komen. Als vrouw zijnde met weinig kennis van auto's werd ik hier natuurlijk bang van :'). Na een uurtje weer gestart, benzinelucht was weg en ook de motorwarmte kwam weer 'uit de hoek', maar bij stationair niet zo warm als de dag ervoor. Rest vd dag stukjes gereden, thuis geweest voor 1,5 uur en daarna weer rijden. Bij aankomst na ong 5 min rijden weer ernstige benzinelucht te ruiken, motorkap open en ja hoor, er lekte benzine langs een slangetje met druppels naar beneden. (Geen benzine op de grond) Naar huis gereden, onderweg geen benzinelucht meer, eenmaal thuis motorkap weer open en dezelfde slang was kurkdroog....
Ik dacht eerst dat het aan een koude start lag maar toen had ik het lekje nog niet gezien. Hoezo lekt het niet door als de motor ietsjes warmer is? Veel heter zal het ook niet zijn aangezien de temp altijd ergens in de hoek blijft hangen.
Ik zou jullie inbreng waarderen voordat ik langs de garage ga omdat ik gewoon geen geld heb voor hoge kosten.
Excuses voor het langdradige verhaal maar wil het zo duidelijk mogelijk uitleggen.

Groetjes, Taylor
#2731948
welkom,

de temperatuurproblemen komen door een defecte thermostaat.
die is niet duur en makkelijk te vervangen.

denk dat het slangetje gaat lekken als de motor kantelt bij het optrekken.
daarom kan die de ene keer wel lekken en de ander keer niet.
wel zo snel mogelijk laten maken!

veel plezier gewenst met de auto.
#2731968
Bedankt voor je reactie.
O.a. Door dit forum en google is mijn kennis al wat uitgebreider dan eerst.
Auto staat nu bij de garage, vanochtend gebracht en de monteur zag toen het lek zitten dmv bubbeltjes. Was maar heel klein en bij hitte zet het dus iets uit waardoor het lek gedicht wordt en ik er dus de rest vd dag geen last meer van heb.
Probleem nr 2: het onderdeel (monteur zegt brandstofsensor) is niet meer te verkrijgen (alleen voor 200 euro). Vind ik een beetje veel geld voor iets wat naar wat me verteld is, normaal gesproken maar een paar tientjes kost...
Moet hem nu de nacht laten staan en dan wil hij morgenochtend verder goed kijken waar het lek zit. Heb echter een sterk vermoeden dat ik morgen te horen krijg dat hij het wel kan maken, maar dan voor 200 euro.

Nou heb ik zelf een beetje zitten puzzelen, zou ik dit mini-lekje niet kunnen 'kitten'? Op google zag ik iets over een hittebestendige vloeibare pakking.. Misschien een domme opmerking, maar als ik dit op de bubbeltjes aanbreng en laat drogen, dan zal hij toch niet meer lekken?
#2731976
Nee niet kitten. Dan kun je beter even 15cm brandstofslang kopen met dezelfde binnendiameter als de buitendiameter van jouw lekke slang. Dan het lekke stuk er tussenuit knippen, slang er tussen met 2 slangklemmen vastzetten en voor 10 euro ben je klaar.

Het verhaal over die brandstofsensor begrijp ik niet
#2732299
dacht ook dat het alleen om een brandstof lek ging en een temperatuur probleem.

dat laatste komt echt door een defecte thermostaat.
deze heb je al voor nog geen 2 tientjes.
#2732518
Ik zal jullie even op de hoogte stellen van wat er is 'gedaan'.
Monteur heeft de cold start varve losgekoppeld en volgens hem lekte de auto niet meer. Echter bij koude start nog wel een benzinelucht icm een vochtige slang maar geen druppelend lek meer. Start ook iets moeizamer dan eerst bij koude start maar dat is wel logisch denk ik. Dit neem ik dan maar voor lief :').
Thermostaat ga ik zsm wat aan laten doen.
Bedankt voor jullie reacties :)

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]