VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2733591
Hallo beste mensen
Ik heb een vw jetta 1.9 tdi bouwjaar 2006.
Ik heb sinds kort een probleem wat alleen maar erger lijkt te worden.
Bij het gas geven stottert de auto en houdt in soms is er ook een tikkend geluid uit de (onder de motorkap) te horen dit gaat gepaard met zwarte rook. Als ik bovem de 3000 touren kom dan krijg ik een enorme zwarte rookwolk en loopt hij weer normaal. Als ik terug of doorschakel begint het allemaal weer opnieuw.

Ik had hem bij de dealer laten uitlezen en gaf turbo ( laaddruk vermogen) aan. De turbo was toen gechekt en de monteur zei " hij is echt kapot" heb dus het advies opgevolgd en de turbo vervangen (gereviseerd) maar het probleem was er nog. Ik terug naar de dealer opnieuw laten uitlezen en krijg nu helemaal niets als storing te zien.

Turbo is en lmm zijn al vervangen maar helaas is het probleem nog niet verholpen. Iemand hier ervaring mee??
#2733600
zou ook kunnen zijn dat de egr klep vervuild is en een beetje open blijft staan.
normaal gesproken moet er met slecht lopen en roken, vaak wel een foutcode
gezet worden.
hoor je ook geen fluitend geluid bij het optrekken?
kan zijn, dat er een slang van de intercooler los ligt of lekt.
maar dan moet ie wel in noodloop gaan....

het beste is om hem rijdend uit te lezen.
dan krijg je echt duidelijker te zien waar het probleem kan zitten.
#2733601
Egr was inderdaad ook al los en schoongemaakt. Zonder succes.

.
Nee hoor niet echt gefluit tijdens het optrekken.. stottert wel zwaar en hoor soms getik vanuit de motorkap en boven de 3000 touren loopt ie weer normaal.
#2733842
Ben maar weer langs de dealer geweest aangezien. De garages me niet verder kunnen helpen en het lijkt idd op de verstuivers.

Sinds gisteren stottert de auto niet meer maar hij lijkt op 3 of minder cilinders te lopen er zit helemaal geen power in dus ik denk dat er 1 verstuiver niet werkt.

Kent er iemand een bedrijf in Amsterdam en omstreken waar ik kan checken welke het niet meer doet? :tu:
#2734891
Beste Mensen

Gisteravond door de garage gebeld met de mededeling dat me nokkenas helemaal versleten is op meerdere plekken en de klepstoters.

Alleen ik heb de nokkenas en klepstoters 15.000 km geleden als laten vervangen bij "een garage" er spookt nu van alles door me hoofd en ook of de nokkenas toen wel echt was vervangen door die garage.

Kan een nokkenas en klepstoters na 15.000 km alweer verslijten????? :GRR:
#2734898
normaal horen dat soort onderdelen toch vlug 3 ton of langer mee te gaan
Ok onderhoud is natuurlijk bepalend net als welke olie enzo maar na 15dkm versleten kan eigenlijk niet
misschien als er frituurolie inzit maar niet als er de juiste motorolie inzit en de olie ook tot boven kan komen.
Heb wel eens meegemaakt dankzei Aldi olie dat die ging verbranden en zo de oliekanalen verstopte met als gevolg geen smering en een kapotte nokkenas en stoters

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.