VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2733810
Beste mensen, 9 op 10 februari was ik aan de beurt plus 2 auto's naast me. Eerst is me slot links geprobeerd te forceren en waarschijnlijk is dit niet gelukt en is me bijrijders raam ingetikt en de navigatie gestolen. Ik wil me golfje graag beter beveiligen en war zijn de opties... Een alarm en zo ja waar en hoe duur? , navi lock(lelijk) .....help! Wat zijn de opties?
Laatst gewijzigd door j21 op 04 aug 2016 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door japjum
#2733819
ik heb wel een navilock is idd niet het mooiste maar die gaat erin als ik eruit gaat

enne en raampje kapot en een lelijk gat in je dashbord das pas lelijk

mvg
Gebruikersavatar
door vwt2b
#2733821
japjum schreef:ik heb wel een navilock is idd niet het mooiste maar die gaat erin als ik eruit gaat

enne en raampje kapot en een lelijk gat in je dashbord das pas lelijk

mvg
Idd :tu: Het is alleen ontzettend jammer dat je voor zo'n kluautzakken dit moet doen :GRR:
door peter1981
#2733837
Voor een navi hou je een dief niet tegen met een alarm
Diefstal van de auto meestal wel maar dan moet je een TBBS/TNO goedgekeurd alarm hebben want dan pakken ze liever die van de buurman
Navilock ken ik nog niet maar wellicht de enige manier op je navi te beschermen
Paar vrienden van me hebben ze die dingen ook eruit getrokken en hebben ook gene meer gemonteerd en gewoon weer terug naar een radio
Gebruikersavatar
door Hennessy
#2733844
Echt klote man... :GRR:

Over een maandje moet ik naar Duitsland om een auto op te halen die bij dieven zeer gewild is.
Vanuit Duitsland rijd ik meteen naar een erkend bedrijf dat o.a. Clifford alarms inbouwt.

De alarm is gekoppeld aan een App via je smartphone. Er zit ook een volg systeem op en ze bieden de systemen ook met Can-bus aan.
Mochten ze lopen kutten bij je auto dan krijg je een melding. Dan snel naar buiten en hakken met die Machete. :tu:

Check het linkje, er is genoeg over te vinden op het net. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=W9zllcIPHoA" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes man!
door peter1981
#2733853
GPS is het ook niet meer
Ok voor een golf 5 ofzo gaan ze niet ervanuit dat er GPS opzit maar een beetje dikke auto wordt er al rekening mee gehouden
Auto`s zoals die q7 op dat filmpje worden vak pas gestolen als ze een GPS jammer bij zich hebben
Als je dan pech hebt wordt je auto half gesloopt in 1 of ander geitenneuker land terug gevonden
Maat van me is dit overkomen met een bijna nieuwe auto , nou lekker dan hoop gezeik met de verzekering omdat hij de auto niet meer wou aangezien het ding half gestript was en geen half gebouwde auto wou hebben van een paar maanden oud.
Uiteindelijk dan wel een nieuwe auto gekregen maarja het gezeik is het niet waard.
Auto erna heeft hij dus geen GPS meer geplaatst onder het motto als die dan toch gejat wordt dan blijft die maar weg.

Nu wel een bearlock erop want dat blijkt tegen diefstal nog erg goed te helpen en de auto is nu alweer 2 jaar ofzo.
Zelf heb ik een stuurslot wat het hele stuur bedekt , ook perfect tegen diefstal want het is gewoon teveel werk voor de dieven.
Alles wat electronica is daar hebben ze wel een tool voor en vaak de mechanische beveiliging hebben ze dus gewoon geen zin in en hebben ze geen middelen voor 8)
Gebruikersavatar
door Hennessy
#2734166
peter1981 schreef:GPS is het ook niet meer
Ok voor een golf 5 ofzo gaan ze niet ervanuit dat er GPS opzit maar een beetje dikke auto wordt er al rekening mee gehouden
Auto`s zoals die q7 op dat filmpje worden vak pas gestolen als ze een GPS jammer bij zich hebben
Als je dan pech hebt wordt je auto half gesloopt in 1 of ander geitenneuker land terug gevonden
Maat van me is dit overkomen met een bijna nieuwe auto , nou lekker dan hoop gezeik met de verzekering omdat hij de auto niet meer wou aangezien het ding half gestript was en geen half gebouwde auto wou hebben van een paar maanden oud.
Uiteindelijk dan wel een nieuwe auto gekregen maarja het gezeik is het niet waard.
Auto erna heeft hij dus geen GPS meer geplaatst onder het motto als die dan toch gejat wordt dan blijft die maar weg.

Nu wel een bearlock erop want dat blijkt tegen diefstal nog erg goed te helpen en de auto is nu alweer 2 jaar ofzo.
Zelf heb ik een stuurslot wat het hele stuur bedekt , ook perfect tegen diefstal want het is gewoon teveel werk voor de dieven.
Alles wat electronica is daar hebben ze wel een tool voor en vaak de mechanische beveiliging hebben ze dus gewoon geen zin in en hebben ze geen middelen voor 8)
Ja klopt. Die GPS jammers kunnen het signaal onderbreken, ook met de Clifford alarm systemen.
Zodra het signaal zou worden gemanipuleerd bij een voertuig dat is voorzien van Clifford GPS volg systeem, wordt de (Clifford) startonderbreker geactiveerd. Je krijgt dan meteen een bericht op je phone dat er een jammer actief is, meldkamer krijgt bericht en de laatste locatie waar de auto zich bevindt.
Rijdend wegkomen met de auto (zou) niet mogelijk zijn. De optie om de auto op een trailer te zetten en hem zo weg te moffelen is natuurlijk altijd mogelijk.
Over het algemeen hebben de import auto's uit Duitsland alleen fabrieks-af startonderbreker erop zitten. Stelt geen ruk voor, OBD poort manipuleren, sleutel inleren en weg is je waggie...

Het blijft dubbel, maar al met al, je moet het ze zo moeilijk mogelijk maken en dat begint standaard bij mij altijd met een goede alarm in te laten bouwen. Als die begint te loeien weet je al genoeg. GPS volg systeem is een extraatje.
door j21
#2757367
Hallo allen.....gisteren was het weer raak...Nu al 2x me navigatie in een half jaar gestolen. Word er gek van en ik twijfel zelfs voor een andere auto. Er zijn geen oplossingen voor denk ik hé? Groetjes
#2757377
Dus een zwaar lelijke navilock en hopen dat ze me dashboard niet stil zagen? Ik denk de navigatie er maar uit haal en er een radio in doen.... Is niet leuk meer dit
door Fritsdeblitz
#2757382
j21 schreef:Dus een zwaar lelijke navilock en hopen dat ze me dashboard niet stil zagen? Ik denk de navigatie er maar uit haal en er een radio in doen.... Is niet leuk meer dit
Zwaar lelijk je moet hem er wel afhalen als je gaat rijden hoor

En wat blijft er dan over 4 knopjes nou als dat lelijk is dan weet ik wel wat anders

Maar nogmaals jou keus maar als je geen Navilock wil zou ik er maar een goedkoop flutding in bouwen
#2757383
Ik zou voor optie 1 gaan VdubMKII, anders zetten ze gewoon een repro zaag erin, of een schroevendraaier om wraak te nemen en je scherm slopen.
Trouwens het lukt mij om de navi lock in 10 seconden zonder sleutel er vanaf te krijgen :tu: :tu:
waarde bepaling

Als het echt belangrijk is voor je, kun je een tax[…]

Tikken als de wagen uitstaat

Marter verjager onder de motorkap?

Comfort openen (sluiten)

Dit zou je idd met vcds (vagcom) kunnen aanpassen […]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik denk dat je met een foto op FB veel sneller geh[…]

Is het niet hiermee op te lossen?

Heb net het zelfde voor Garrage zegt marter niet […]

Rinkelende golf

Hi iedereen, Ik ben sinds kort eigenaar van mijn[…]

Lees de auto maar uit met VCDS, in de hop dat er w[…]