VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door Frontje
#2734187
Helaas helaas, vandaag moest ik eraan geloven. Na nog geen 2 weken in mijn bezit te hebben stond ik vandaag 2 keer bij de garage! De eerste keer bewust, handleiding Golf 6 aangevraagd in het Nederlands,(auto komt uit duitsland, boekje lezen wordt wat lastiger), de 2e keer helaas omdat de auto in noodloop was gesprongen. Kleine 2 kilometer na het garage bezoek ging het EPC lampje samen met het motorlampje knipperen en begon de auto lastig te lopen. Auto even gestopt en gekeken/geluisterd, contact uit opnieuw starten haalde niks uit, en ik hoorde toen ook dat de auto op 3 cilinders liep... Gekeerd en terug naar de garage.

Wederom vriendelijk ontvangen en het probleem uitgelegd. Bakje koffie erbij en wachten maar, auto hing aan het uitlees apparaat. Na kleine 10 minuten kwam het bericht dat een van de bobines kapot was en als advies de bougies ook gelijk vervangen konden worden. Auto heeft 96000 op de teller staan dus kon op zich geen kwaad. Klein uurtje later en € 255 euro armer kon ik weer richting huis :roll: Ging hier trouwens om een 1.8 TSI. Laten we hopen dat het hierbij blijft....

Nu de bougies al zijn vervangen zitten ik zelf aan de rest te denken voor de "grote beurt". Uiteraard olie + filter vervangen, luchtfilter even na lopen. Wat raden jullie verder aan, iemand nog tips of dingen mee gemaakt tijdens het vervangen/verwisselen van beurten? Ik hoor het graag :D
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]