VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2734756
Beste forumleden,

Heb nu sinds een week een Golf 4 1.8 Turbo 20V in mijn bezit.
Afgelopen zondag heb ik ‘m vol getankt met ’95. Hierna begon hij te stotteren als ik vol gas rijd. Geef ik iets minder gas dan is het stotteren weg.
Garage gebeld en deze vertelde me dat ik er een benzine toevoeging van Wynn’s tussen moest gooien. Dit gedaan maar blijft nog steeds stotteren.

Ik weet niet wat er voorheen mee is getankt.

Kan iemand mij vertellen of het beter is een turbo te tanken met ’98?
En wat is nu verstandig om te doen? Tank oprijden of leeghalen en opnieuw voltanken met eventueel ’98?
Alvast bedankt,

Jackx
#2734770
'98 is altijd beter, ook voor de prestaties, maar ook op 95 moet hij lopen zonder stotteren, en die wynns of andere dingen helpen echt niet...

Kan ook een bougie of bobine zijn bv, maar beter begin je even met uitlezen, wellicht word je dan meteen al wat wijzer.
#2734774
Als het gewoon een standaard 150pk motor (zonder chip) kun je gewoon 95 tanken.

98 is wel beter, maar niet nodig.

Zou indd ook denken aan een bougie. ;)

Wil je wel 98 gaan rijden ( stuk duurder!) dan kan je dat er gewoon bij tanken. Of je tank moet bijna leeg zijn, dan zal ik hem eerst leegrijden. :tu:
#2734780
Bedankt voor de snelle reactie. :D
Ik dacht echt dat het aan de brandstof lag, ineens was het daar.

Zal even kijken wanneer ie uitgelezen kan worden. Bougies/bobine lijkt me niet zin heel duur grapje?
#2734804
Ze rijden het lekkerste op 98 daar ontkom je niet aan. Misschien toch eens die weer tanken wel heel frapant dat het gebeurd nadat je 95 tankt.

Ik heb altijd met BP Ultimate gereden dat is ( echte) 98 en daar loopt ie het lekkerste en zuinigst op
#2734912
Gister uitgelezen en geeft storing aan met de gasklep.
Zaterdag gasklephuis schoonmaken en hopen dat ie dan beter rijd.
Geeft geen storingen aan bobine of bougies.

Als de auto beter rijd met '98 dan word het '98 tanken, moet nog een kleine 200 km tot ie leeg is dus dat word f toeren dit weekend :D
#2734928
Een bobine of bougie zal je ook geen storing van zien in het storingsgeheugen..

Ik weet zo 1,2,3, niet uit mijn hoofd of je een AGU ook kan zien of hij pingelt (kanaal 020 met meetwaardeblokken in VCDS). Cilinderoverslag ziet deze motor volgens mij nog niet, kan je checken in blok 015 en 016 op VCDS.
#2735478
Gasklephuis schoongemaakt, geen verschil. Stotterde nog steeds.
Gister '98 getankt, ook nog geen verschil merkbaar, maar dit zal misschien pas komen nadat het laatste '95 uit de tank is.
Vriend van me heeft foto's van't uitlezen gemaakt, zal ze hier even posten zodra ik ze binnen heb. Misschien kunnen jullie er wat mee.

Heb ook even nagevraagd wat nieuwe bobines kosten, 2 stuks 110 euro ongeveer. Vind vervangen niet erg, maar moet het daar wel aan liggen natuurlijk.

Of deze week even de garage bellen dat ze'm even nalopen..
#2736000
En heb je al eens z'n flesje erbij gegooid?
Heb het in verschillende auto's bij de benzine gedaan en je merkt wel verschil (in brandstofverbruik (meer KM) en het stotteren gaat wel eens weg).
Je kunt namelijk niet meer als proberen :mrgreen:
#2736023
Als zo'n flesje je auto zuiniger maakt, gooi er bij mij maar 10 in dan :lol:

Je auto gaat door zo'n flesje echt niet zuiniger rijden met dezelfde rijstijl, iig niet merkbaar.

Dat spul is meer preventief dan echt een probleemoplosser, anders zou het wel heel makkelijk zijn om auto's te repareren.

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]