VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2737873
Na zoeken op het forum ben ik nog niks tegen gekomen.
Maar is hier ook iemand die zijn type aanduiding van de achterklep heeft verwijderd bij zijn of haar mk7?
Zo ja, hoe en wat is de beste manier, want ik lees horror verhalen over een erg dunne laklaag op de huidige vw's.
#2738088
Rickety schreef:Na zoeken op het forum ben ik nog niks tegen gekomen.
Maar is hier ook iemand die zijn type aanduiding van de achterklep heeft verwijderd bij zijn of haar mk7?
Zo ja, hoe en wat is de beste manier, want ik lees horror verhalen over een erg dunne laklaag op de huidige vw's.
Ik doe het altijd met een fohn, warm maken en er voorzichtig afhalen, maar dat blijft natuurlijk op eigen risico.. :tu:
#2738108
Is geen rocketscience hoor. Als je bijv. op een zomerdag de auto in de zon laat staan, kun je ze er als het ware zo af halen.
Komt er op neer dat je per letter het eraf haalt. Dit doe je door een letter te verwarmen met een fohn (niet te lang met het oog op je lak), en vervolgens met een oud pasje pulk je zo een embleem eraf. Wat je met de fohn doet, is de lijmlaag verwarmen om te zorgen dat het makkelijker loslaat.

Tip: was de auto eerst grondig (ook om embleem) om krassen te voorkomen.
#2738269
visdraad lijk me niet helemaal pro en dat van buiten in de zon ook niet echt,

Dit doe je dus met een fohn en wip je even met een plastic spatel zo af, lijm resten is even als je geluk heb met de letter die je afhaalt of embleem als hier nog lijm op zit weer op de carrosserie houden en weer eraf en blijven herhalen zo haal je de resten weg anders peuteren of met je vingen overheen wrijven :mrgreen:
#2738336
Ik zou zeer zeker niet met een plastic spatel gaan kloten, hier beschadig je je lak alleen maar me.

Het beste is inderdaad al genoemd, ietwat verwarmen met een föhn en vervolgens voorzichtig met een dun stukje visdraad de lijm doorsnijden. Achtergebleven lijmresten kun je verwijderen door met je vinger erover te wrijven en de lijm er als het ware af te rollen.

Stickerverwijderaar op je lak lijkt me ook niet heel handig. Zal best 99 keer goed gaan, tot het die ene keer fout gaat. :mrgreen:
#2738487
Xizer schreef:Ik zou zeer zeker niet met een plastic spatel gaan kloten, hier beschadig je je lak alleen maar me.

Het beste is inderdaad al genoemd, ietwat verwarmen met een föhn en vervolgens voorzichtig met een dun stukje visdraad de lijm doorsnijden. Achtergebleven lijmresten kun je verwijderen door met je vinger erover te wrijven en de lijm er als het ware af te rollen.

Stickerverwijderaar op je lak lijkt me ook niet heel handig. Zal best 99 keer goed gaan, tot het die ene keer fout gaat. :mrgreen:
ik doe het altijd gewoon met een hele klein platte schroevendraaier, als je niet compleet motoriek gestoord ben en snapt waar je mee bezig bent lukt je dit makkelijk.
En nee die ga je niet tussen je lak en je letter rammen. hand tegen de klep pak een puntje van de letter en je houd je vinger ertussen hierdoor wip je hem zo los na wat warm maken.

Sticker sticker verwijderaar kun je de lijm er prima afhalen, je blanke lak word er dof van maar veeg je er niet gelijk af. als ik dit doe haal ik daarna even de polijst machine er over heen en ziet alles er weer gelikt uit
#2740798
Eraf plukken en dan met een caramel-schijf de resten verwijderen, google maar eens. Wonder uitvinding!!
Vreselijk veel gemakkelijker dan bankpasjes visdraden en wat ander dat ik hierboven lees. Zoek het echt maar eens op!! :D

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]