VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door oosterloo
#2738172
Ik heb een golf 6 met een RCD 310 radio. Deze heeft de antenne in de achterruit.
De laatste tijd is de ontvangst zeer slecht.
Bij de garage zeggen ze dat de achterruit antenne kapot is.
Wanneer ik de menu knop een tijd lang indruk dan geeft de radio aan dat antenne 1 en 2 uit staan.
Ik dacht dat de antenneversterking in de radio kapot was en daarom een andere RCD 310 aan geschaft maar deze geeft precies het zelfde aan.
In de achterklep zitten aan de linker en rechterzijde kleine antenne versterkers , kunnen die kapot wezen?
In het midden van de klep zit ook een zwarte doos is dat ook een versterker of is die voor de ruitenwisser ?
Het wil mij eigenlijk niet aan dat de antennes in het achterruit kapot zijn want de verwarming werkt nog goed .
Wanneer de achteruit antenne wel kapot is kan ik dan een antenne op het dak zetten welke een fakra aansluiting heeft anders past het niet op de radio en indien mogelijk waar kan ik die krijgen met antennedraad.
Of een vin op het dak.
Het gaat mij er om dat ik in ieder geval een goede ontvangst heb.
Gebruikersavatar
door andreversteeg
#2739560
Als je de antenneversterker van de achterruit wil proberen te vervangen dan heb ik er nog wel twee voor je. Ik had namelijk een achterklep gekocht voor de spoiler en had de rest er ook uit gehaald.

voor 10 euro zou je ze allebei mogen hebben.

Dan kun je dat tenminste uitsluiten.

Het zijn de twee antenneversterker en het centrale aanstuur kastje wat er bij zit.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk