VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door pollievw
#2742965
Ik rij nu met een Golf IV met 268000km en die is helaas aan vervanging toe. Mijn oog is op een Golf 7 1.4 TSI met 122pk gevallen. Ik lees op verschillende fora over de problemen met de distributieketting van de TSI motoren. Ik heb wel ergens gelezen dat de ketting bij de Golf 7 terug vervangen is door een riem. Klopt dit?
#2754357
Bij de Golf VI serie waren er inderdaad problemen met de distributieketting. Die zijn in de Golf VII serie bij de meeste modellen vervangen voor een distributieriem, dus de problemen die je tegenkomt op het internet over de ketting in combinatie met de TSI motor kun je negeren.

Ik heb 4 jaar in een Golf VI 1.4 TSI gereden waarbij het kettingprobleem zou kunnen optreden. Het is in die vier jaar niet voorgekomen, maar op het laatst werd ik wel zenuwachtig bij elk 'ratelend' of afwijkend geluid bij het starten. Klonk soms niet heel lekker. Schijnt ook de nokkenas geweest te kunnen zijn. Mede door die mogelijke kettingproblemen en de nog relatief hoge restwaarde heb ik mijn Golf VI een paar weken terug ingeruild voor een Golf VII 1.4 TSI. Hoef ik me in ieder geval minder zorgen te maken om de ketting en zeker op comfortgebied (entertainment, console, afwerking) is het een hele stap voorruit.

Door mijn zoektocht van de afgelopen weken weet ik alle zwarte Golf VII TSI's 1.4 met 122PK of 140PK in NL ondertussen wel te vinden. Hier een zoekopdracht om je op weg te helpen
http://goo.gl/XKJWns" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.