VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Fritsdeblitz
#2755626
Denk dat dit een goede oplossing is hoor Peter

Maar tis een behoorlijk lomp ding dus mensen gaan deze niet vaak gebruiken ondanks dat het een topper is Bedankt voor het delen van je info :tu:
#2755633
Het is diefstalvertragend... Natuurlijk kun je alles los krijgen, maar hoe langer ze er mee bezig zijn, hoe kleiner de kans is dat ze het proberen :tu:
#2755638
Met zo'n nieuwere golf 6 GTD had ik hem sowieso wel verzekerd tegen diefstal, is toch algemeen bekend dat deze gewild zijn, bij onze oudere volkswagen rijders idd een mooi stuurslotje.
#2755696
Normaal stuurslotje heb je inderdaad weinig aan maarja wat wil je voor 35euro
Kwaliteit cq zorgen dat het veel te lang duurt kost gewoon wat.
Probleem inderdaad van de jongere auto`s is idd dat ze allemaal goed verzekerd zijn maar omdat ze vaak te lui zijn om goed te beveiligen onder het motto de auto is goed verzekerd mogen wij wel weer jaarlijks telkens wat extra`s neertellen.
Terwijl het gros wat hier zit waarschijnlijk zo zuinig mogelijk is en juist nooit of bijna nooit de verzekering belt .
Verzekeraars moesten bij de risico auto`s ipv alarmsystemen mechanische beveiliging gaan eisen want het is toch al jaar en dag bekend dat de alarmsystemen en startblokkeringen het makkelijkste is om te omzeilen voor een beetje dief
#2755697
En verzekeraars moeten gewoon flinke kortingen geven als iemand veel doet aan de beveiliging van z'n auto..

Mijn verzekeraar wilde geen extra korting geven toen ik zei dat ik een een Bearlock met SCM certificaat heb, met daarnaast nog 3 andere antidiefstalpreventies :SCRATCH:
#2755719
Ik denk dat het best redelijk is om een kleine korting te geven op de premie als je diverse maatregelen treft.
Garage voor een dagelijkse auto en dan korting is niet echt redelijk aangezien de gemiddelde auto binnen paar tellen weg is en dus bij de winkel of op het werk net zo goed een prooi is wellicht nog wel groter dan in de nacht voor de deur
En dat het nu al een drama is voor de verzekeringen is natuurlijk onzin als je ziet hoeveel miljoenen ze allemaal winst maken maarja we zijn helaas verplicht om een verzekering te hebben dus die gasten kunnen doen wat ze willen
door Fritsdeblitz
#2755821
Garage voor een dagelijkse auto en dan korting is niet echt redelijk aangezien de gemiddelde auto binnen paar tellen weg is


Deze snap ik niet auto staat elke nacht in de Garage die je eerst moet openbreken waarna er een alarm afgaat En als ik er overdag niet mee rij staat hij ook inde Garage en de meeste worden toch volgens mij in de nacht gestolen


Veel veiliger kan het niet worden volgens mij



Weet niet waar jij de miljoenen vandaan tovert maar de meeste verzekering maken nul winst daarom gaat de premie binnenkort weer omhoog


Maar iedereen zijn gedachte erover prima verder :tu:
#2756489
Meeste huishoudens hebben 2 auto's eventueel nog een 18+ jarig kind en dan 1 garage, ik denk dat het ook fraude gevoelig is verdeeld over 17miljoen inwoners met 1,2,3 auto's per huis en maar plek voor 1 auto, ben je dus ook verplicht een camera in je garage te hebben en dashcam etc. Dus opzich 1 rechte lijn trekken qua verzekering en kortingen.. je bouwt toch al no claim?


Niet te vergeten dat mijn verzekering eist dat ik een dashcam inbouw in mijn bora uit 2000.... bij diefstal of aanrijding.
door Fritsdeblitz
#2756497
Bedoel het niet lullig maar wat heb ik daar mee te maken dat de meeste 3 auto.s hebben


Heb er zelf ook 2 het gaat er toch om dat een pik gevoelige auto 99 procent van de tijd in de Garage staat en daarom lastig te stelen is

En ik krijg geen Noclaim meer heb het hoogste wat er is en sta al jaren stil


Zelf heb ik een schakelaar laten inbouwen voor 200 euro en doet de auto nada niks meer je kan hem niet eens starten ook nog een Navilock dus weer 400 euro omdat het tuig alles moet stelen wat los en vast zit


Volgens mij is het voor hele dure auto.s zelfs verplicht deze in een Garage te stallen maar dat weet ik niet zeker heb zoiets ooit gehoord



Uiteindelijk betalen we met ze allen het gelach
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]