VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
  • Gebruikersavatar
door TTBOB
#2747921
Howdy,
enfin lang verhaal kort, toch besloten om een scirocco 1.4TSI uit 2009 aan te schaffen ook na alle verhalen gelezen te hebben. Wat een prachtbak en wat een rijgenot!
Heb er ook wel een goed gevoel bij (alle historie bekend en bij VW onderhouden dus tot op het enkele boutje alle vervangingen/reparaties staan genoteerd).
Deze auto heeft de 1.4 ellende echt wel gehad (nwe kettingspanner, 2x bougies en bobines, complete nwe DSG7 en kop 2x schoonmaakbeurt gehad) alles is wel een keer vervangen en hij rijd als een zonnetje.
En doch....als ik het forum en elders blijf lezen.....yep....leesblind....
De vraag die blijft: Is het nu bekend bij VW wat ze moeten doen als het fout gaat of blijft het gissen ;)
Na al die jaren mogen ze het toch wel weten?.....Zou mij toch wel een fijn gevoel geven voor als het ooit.....
Alvast bedankt
door Fritsdeblitz
#2763809
Das waar natuurlijk maar daar lees ik niks over


En wel gelezen dat het eigenlijk pas nodig is bij 100.000 km en dat per jaar rijden lijkt mij stug


Mijn Golf heeft er 85000 weg en loopt als een zonnetje zelfs geen olie verbruik :D
#2765318
Ik heb 3 sciroccos gehad.

1.4 tsi 122pk geen problemen 1,5 jaar geswitched naar een pittige uitvoering.
1.4 tsi 160pk 2 motoren in de soep gedraaid met indentiek zelfde probleem, stuk van de 3e cilinder afgebroken. 2jaar gereden bij 60k en 98k pech.
2.0 tdi 140pk JD chip naar 175pk huidige auto, voor mijn gevoel veel sterker motor en powerband over heel toerenbereik. Voor mij het leukst om in te rijden.

eerste keer motor in de soep dacht ik dat ik gewoonweg pech had dus donor motor erin en nieuw kettingset incl. nokkenasversteller. 2e motor in elkaar gelopen, gehele blok uit elkaar getrokken en alles gecontroleerd. conclusie injectoren funtioneren minder goed door de koolaanslag. alle kleppen zijn aangeslagen en cilinder 3 ( alweer) stuk van zuiger afgebroken. dit gerepareerd en jaar mee gereden, uit nieuwsgierigheid blok weer gesplitst en ja hoor weer aanslag op de kleppen.

Je zal nu denken wrm zal hij in hemelsnaam met een goed rijdend motor deze weer opentrekken ? Mijn vrouw, neefjes en 3 vrienden rijden allemaal met de 1.4 tsi 160pk motor. het was voor ons net een jaarlijkse contributie die we aan de dealer betalen. met wat geld bij elkaar verzameld hebben we mijn blok weer opengetrokken.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]