VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
door LE240
Sinds ongeveer een jaar ben ik de eigenaar van een Limited Edition 240. Een prachtige auto in perfecte staat.
Maar helaas heb ik de auto gekocht zonder emblemen in de grill. Dus zowel het GTI embleem en Limited Edition 240 embleem/plaatje ontbreken. Het GTI embleem is makkelijk bij de dealer te bestellen, echter het Limited Edition 240 niet. Deze emblemen zijn maar beperkt gemaakt. Ik heb het via de garage waar mijn GTI in onderhoud is geprobeerd, maar ook via verschillende VW dealers. Helaas kunnen zij het embleem niet meer bestellen en heeft ook de importeur PON de emblemen niet meer.

Is er iemand of kent iemand, iemand die een Limited Edition 240 embleem bezit en wilt verkopen? Ik heb er ook een ''gezocht'' advertentie op marktplaats over gezet: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... n-240.html" onclick="window.open(this.href);return false; Dus reageren mag zowel via het forum en via marktplaats.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen en dat ik mijn Limited Edition 240 weer in ere kan herstellen. :D

Groet,

LE240

Voorbeeld van het gezochte embleem:
Afbeelding
door Martinb
Ik vraag me af of je bij de Duitse dealer terecht kan met deze vraag, want de limited edition 240 is door Pon Nederland als actiemodel geintroduceerd en naar mijn weten niet in Duitsland. :roll:
Vragen kan altijd natuurlijk. ;)

Als het embleem speciaal door Pon is gemaakt, dan lijkt mij dat er een mal of tekening moet zijn(geweest). Met die tekening kun je het embleem misschien laten namaken bij een beletteringsbedrijf..?
Het gaat misschien ver, maar ik weet niet hoe graag jij dit embleem wil... :mrgreen:
door LE240
Het is inderdaad een editie ontworpen door Pon. Om zo de laatste 300 Golf 5 GTI's verkocht te krijgen voordat de Golf 6 GTI uitkwam. Zo zijn ze door ABT getuned naar 240pk (vandaar Limited Edition 240), hebben ze leren bekleding enz. Duitsland is dus helaas geen optie.

Aan een technische tekening van het embleem heb ik ook gedacht. Maar het is erg lastig om daadwerkelijk met de juiste afdeling bij Pon in contact te komen. Wel kan ik het origineel dat op mn kofferklep zit na laten maken bij een graveer bedrijf. Maar dat voelt toch niet zo lekker als een origineel embleem ;)

Dus mijn hoop is dat iemand een origineel embleem heeft en dat wilt verkopen. Of iemand kent met een embleem. Lukt dat niet, dan ga ik 'm laten na maken.
door hawkeye
Kom ik toch weer terug op de Duitsers, is het jubileummodel in Duitsland geproduceerd, dus compleet met alle bellen en toeters die er op aan en in horen?, als dit het geval is, dan kan het geen kwaad om de fabrikant te benaderen. Is het model in Leusden van alles voorzien, dan is Pon een optie, maar die heeft het vaandel "klantgericht" niet hoog in de mast hangen.
door LE240
Alle extra's zijn in Leusden bedacht, ontworpen en aangebracht. Vervolgens zijn alle 300 exemplaren enkel in Nederland verkocht door Pon. En helaas bleek Pon al een dood spoor. Niet te benaderen voor een particulier. En VW dealers krijgen niet meer te horen dan dat er enkel nog een paar stickers van de Limited Edtion 240 beschikbaar zijn. Het is dus echt zoeken naar iemand die zo'n embleem heeft en wilt verkopen.
door RutgerGTI
LE240 schreef:Alle extra's zijn in Leusden bedacht, ontworpen en aangebracht. Vervolgens zijn alle 300 exemplaren enkel in Nederland verkocht door Pon. En helaas bleek Pon al een dood spoor. Niet te benaderen voor een particulier. En VW dealers krijgen niet meer te horen dan dat er enkel nog een paar stickers van de Limited Edtion 240 beschikbaar zijn. Het is dus echt zoeken naar iemand die zo'n embleem heeft en wilt verkopen.
Zal ik is kijken of ik iets kan regelen via mijn werk?

ik werk bij dealer Pon dealer.
AVAS op ID3?

Alle elektrische auto's moeten al een paar jaar ee[…]

Ik zie hier nergens een knopje voor een slotje dus[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Top, dan moet ik toch maar eens de 80km naar Breda[…]

Er gaat geen belletje bij me rinkelen... zie geen […]

Remolie

Ik wil wat remolie toevoegen maar is de remolie in[…]

Passat gte foutcodes mbt hv accu

Snap ik, ga ik achteraan. 1 ding wat mij opvalt i[…]

Line Assist