VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door LE240
#2752256
Eindelijk heb ik een Limited Edition 240 embleem voor in mijn grille gevonden. Na laten maken om precies te zijn. Maar nu zit ik met de vraag, hoe zit dit embleem ''origineel'' door PON gemonteerd?

Ik heb nu enkel een aluminium plaatje waar je de achterkant van ziet op de foto. Het is niet onmogelijk om zelf te graan priegelen met kit/lijm boutjes en moertjes. Maar ik ben dus vooral benieuwd hoe PON dat oorspronkelijk heeft gedaan. Of ze daar iets slims voor hadden.

Ik hoop dat mede (of oud) Limited Edition 240 bezitters hier mee kunnen helpen. :D

Afbeelding
door Mari
#2752282
Vermoed op dezelfde manier als het BleuMotion logo...

Logo wordt met 2 kleine parkertjes gemonteerd. In de achterkant van het logo zitten 2 kleine gaatjes. In de grill zitten 2 gaatjes waar de parkertjes doorheen gaan. Grill eruit halen en van achteraf het logo vastschroeven. Zal als ik tijd heb vanavond ff foto maken voor de duidelijkheid.
Gebruikersavatar
door Vladi
#2752284
Wat ik zou doen; maak er links en rechts een (lang genoeg) draad op
(evt door middel van boutje op de achterkant te verlijmen)
Prik 'm door de grille heen met het draad.
aan de achterkant van de grille 2 grote ringen of ook een plaatje met 2 gaten erin op het plek dat het draad er door valt. Moertje + ringetje erachter, klaar.

Geen idee of dat mogelijk is en of je de grille makkelijk los kunt halen.
origineel zijn ze denk ik geklikt dus dat is volgens mij geen optie.
door Mari
#2752333
Afbeelding

Van de grill zelf geen foto gemaakt, maar denk dat het wel duidelijk is. Geen idee of jouw grill voorbereidt is op de plaatsing van een dergelijk logootje.

Edit: zie in een online parts overzicht dat de GTI een andere grill heeft dan de V...

Selecteer op de volgende site jouw auto en ga vervolgens via de subgroep BODY naar Radiator Grille.

--> http://volkswagen.7zap.com/en/rdw/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
door LE240
#2752569
Tis niet een standaard VW embleem maar later door PON ontworpen, dus geen speciale plek voor in de grill. Ondertussen ben ik er achter dat PON deze logo's gewoon met 3M tape op de grill heeft geplakt. Maar ik ga het eens proberen met half ronde klemmen er op te verlijmen. En die met Tyraps naar achter door grill heen vast te trekken. Een fatsoenlijk boutje lukt helaas net niet door dat de honingraat schuin loopt en het GTI embleem ook ruimte voor de opening in neemt.

Als ik er van de week mee aan de gang zal ik laten weten hoe het me is gelukt
Gebruikersavatar
door LE240
#2753946
Ik heb verschillende opties overwogen, waaronder een bout moer systeem. Maar doordat de honingraat in de diepte schuin omhoog loopt en het GTI embleem een groot deel van van de 2 mogelijke gaten afdekt past dit niet.

Dus ik heb besloten het embleem ook met tape te bevestigen. Ik heb dubbelzijdige tape voor buiten van Pattex gebruikt. Die is (zee)water, vorst en hitte bestendig. Daarnaast heb ik van aluminium een beugeltje gemaakt en deze in het midden van het embleem gelijmd met Bison Kombi Metaal. Aan de achterkant van grill heb ik ook met tape een ander aluminium stripje geplakt met een gaatje er in. En vervolgens met een Tie-wrap het embleem door middel van het gemaakte beugeltje aan de aluminium strip aan de achterkant bevestigt. Dit is meer om het embleem te zekeren mocht de tape ooit los laten. Maar ik heb gemerkt dat de tape al zo'n enorme kleefkracht heeft dat dit niet snel zal gebeuren.

Hier onder het resultaat
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Martinb
#2754014
Dat heb je keurig gedaan! :tu:

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]