VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door BartManders
#2753572
Ik heb een probleem met de solenoid die de turbo aanstuurd,afn 1.9 TDI.
Deze is kapot.Nu zit er nog de solenoid voor de afgedopte EGR.In principe doet deze hetzelfde als die voor de Turbo.Kan ik deze uitwisselen,ze hebben wel verschillende partnummers.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2753574
Nee gaat niet lekker werken..

Gewoon een nieuwe nemen, of die van een Golf 4 ( kost € 100,- minder ), maar dan wel de stekker omsolderen.

En geen nieuwere nemen want die werken omgekeerd!

Is de N75 kapot of denk je dat ? Wat is het probleem precies ?
Gebruikersavatar
door BartManders
#2753588
Ik had nauwelijks turbodruk..we hebben m toen omgezet en het werkt nu beter maar ook niet echt optimaal.Het gebeurt nu vaker tydens het rijden dat ik weinig vermogen heb.Even contact uit en weer aan lost t dan op.
Dan ga ik even kijken voor de juiste solenoid.

Heel tchnisch...wat is het verschil tussen die 2
Gebruikersavatar
door BartManders
#2756028
Ik heb vanmorgen de n75 klep vervangen en meteen wat opruiming gehouden onder de kap.Ik heb nu dus n klep van n MK4. Na een halfuurtje zoeken op de sloop ook n passende connector gevonden. Met dat opruimen is de aansluiting op de vacüum buffer afgebroken.Nou las ik dat dat in principe geen kwaad kon maar als ik nu rij voel en hoor ik de klep constant werken.Heb ik verder iets over het hoofd gezien of moet die buffer dr echt wel in?

Leiding zat fout.........ok...nu zit ie wel goed.Rijden,..........noodloop na een paar x optrekken..... :GRR:
Gebruikersavatar
door BartManders
#2757675
Ik heb inmiddels wat anders......n klep uit en passat v6tdi. Zou niet kunnen werken volgens diverse bronnen....maar werkt probleemloos. :tu:
#2757684
Koop het nou gewoon nieuw! Je hebt een probleem, start een topic, vraagt info, krijgt info en doet er vervolgens helemaal niks mee :tu: :ZZZ:
MichielMK2TDI schreef:Het zal vast beroerd lopen, want dat is geen n75 die jij nodig hebt, deze is volgens mij voor overdruk, wastegate turbo dus!

Je moet deze hebben;
golf mk3
Of
golf mk4
(Hierbij heb je dus een andere stekker nodig dan die origineel op de kabelboom zit)

Ik denk dat je nu deze hebt; klik hier


Maar sowieso moet je dit soort dingen altijd nieuw kopen.
Gebruikersavatar
door BartManders
#2757689
Nou het was meer dat ik uit nood naar de sloop ben gegaan om iets passends te zoeken omdat er niet me ter rijden was en ik de auto nodig had. Heb wel eerst gezocht naar een mk3 of 4 maar daar stonden allen non turbo benzine versies van.Die passat stond er wel en daarvan kon ik de klep meenemen voor een habbekrats dus dat leek me de moeite van het proberen waard. Dr zal best nog wel een nieuwe in komen maar voorlopig doet ie het hiermee prima.Dus bedankt voor de info...dr wordt echt wel iets mee gedaan......

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.