VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2753777
Hallo!

Eerste berichtje hier op 't VW forum met een vraag: ik sta op het punt een Golf 7 1.6 Diesel Variant (want: ruimte nodig) te gaan leasen. Nu heb ik tijdelijk in een Audi A3 S-line gereden en die had dat DCC systeem (en 25mm verlaagd) en ik wil de Golf eigenlijk ook iets strakker rijdend hebben dan die standaard doet. Ik twijfel tussen een sportonderstel of DCC. Over sportonderstel begrijp ik dat 't prima op asfalt rijdt, maar op klinkers niet. Over DCC kan ik niet zoveel terugvinden, behalve wat simpele uitspraken als: "ik voel bijna geen verschil tussen de standen" en "doen!". (In de Audi vind ik 't effect op het rijgedrag overigens goed genoeg om het erbij te bestellen, maar ja, da's een ander merk/andere auto, dus geen idee of 't op de Golf hetzelfde effect heeft.)

Bij de dealer is er geen Golf met DCC te regelen, dus ik was benieuwd wat hier berijderservaringen met DCC op de Golf 7 zijn.

Alvast bedankt!
#2754152
Ik rij zelf met een GTD van de zaak met DDC (werk bij een VW dealer)
Bevalt me echt super en merk echt verschil. Het is niet alleen je onderstel maar ook je besturing, gasrespons etc wat aangepast word.
Wel een iets andere auto, maar als je een keer wil rijden kan dat uiteraard
#2754255
Dank voor je reactie!

En wat ligt er bij jouw wagen onder, 17 of 18"?

Ik heb gisteravond beide gereden (beide sportonderstel, geen DCC) en ik vond de 18" fijner. Dat "springerige" bij 18" waar ik veel over las vind ik wel meevallen en de wagen ligt veel rustiger op de weg. Twijfel dus nu tussen 18" met sportonderstel en zonder DCC, of 17" met DCC (met standaard 10mm verlaging bij DCC).
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]