VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2753834
Hallo,

Ik ben aan het orrienteren voor een golf 5 op gas.
Aangezien mij dit wel een duit gaat schelen in de maand.
Nu heb ik een mooie gezien die binnen het budget past.
Ik heb er een stuk in gereden en het voelde allemaal wel goed aan. Hij is alleen iets houterig op het gas bij over of terug schakelen maar dit kan aan het rijden op gas liggen toch?
Het onderhoud is netjes bijgehouden en bij 200000km is de distributie vernieuwd, rekening van bijna 1300euro zit erbij.
Op dit moment staat de klok op 220000 échte kilometers (dit heb ik nagecheckt).
Maar nu heb ik nog de twijfel of dit niet teveel is voor zo'n auto. En of ik hierbij grote reparaties kan verwachten.
Ik wil er twee jaar in gaan rijden en ik maar dik 30000km per jaar.

Wat is jullie advies?

Alvast bedankt!
#2754369
Xizer schreef:Niet kopen. FSI 1.6 uit deze wagens zijn al slecht genoeg, laat staan als er ook nog eens een keer een gasinstallatie is ingebouwd.

Daar heeft de ketting toch niet onder te lijden?
Of doel je op de slechte bobines ofzo.

Was laatst iemand hier met een 1.6 fsi, kwam aan op 3 cylinders, ging weg met 2 cylinders en de ANWB: ketting opgerekt :LOL:
#2754402
Hebben alle 1.6fsi motoren ketting?
Bij deze auto waar ik het over heb is deze bij de 200000km vervangen, rekening heb ik gezien á 1300euro.

Met de hoeveel km is deze normaal ongeveer versleten? Of is daar niets over te zeggen?
#2754442
hansdevogel89 schreef: Daar heeft de ketting toch niet onder te lijden?
Of doel je op de slechte bobines ofzo.
Nee klopt, maar buiten de bekende problemen die deze motoren hebben zal een gasinstallatie de levensduur niet verlegen. Dat heeft niks te maken met dit type motor, maar geldt voor elke motor.
door Fritsdeblitz
#2754450
Zwager rijd een Seat Ibiza uit 2013 180.000 weg met g3 en geen problemen Blijft dat gas een sloper is. En volgens mij vervalt zelfs je garantie na inbouw van gas in een Golf 6 Dat zegt genoeg denk ik

Wel jammer Lpg is een schone brandstof maar Vw is niet echt bezig met het milieu volgens mij
#2820084
Je kan beter diesel pakken. Rijd je ook nog eens 1:20. Die belasting heb je er al uit binnen 10.000 km/jaar.
#2820202
Vwvangerrie schreef:Gas is heter ik rijd bijna 4 ton op lpg met een 1.4 golf4 16v 2002
Zit ook te den aan een 5 1.6 fsi
Maar heb me ooit laten vertellen dat de benzine injectoren worden gekoeld door de brandstof
En dat ze op lpg te heet zouden worden
Niet aan beginnen om een (t)fsi op LPG te zetten. Dat is de korte versie en daar laat ik het liever bij, op het www is er genoeg over te vinden. Wil je een moderne Golf op LPG, dan de Golf VI nemen af fabriek LPG met CHGU motor. Als je dat te duur is dan de normale 1.6 8v 102pk of 1.6 16v 105pk.
Laatst gewijzigd door golf1greenpeace1976 op 29 jul 2019 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
door Vwvangerrie
#2820622
dank voor het meedenken gaat hem dus niet worden
nu heb ik nog een vraag ik heb besloten om nog een hele tijd door te rijden met mijn golf4
maar het motortje is wel een beetje moe wat minder compressie wel olievrij maar toch
ik heb een bca code blok 1.4 16v met 4 steek bobines
nu vond ik een fris blokje wat mooi draait maar die heeft 1 bobine met 4 doppen
voor de rest lijkt het blok gelijk wil het wel bij mijn 4 steekbobines houden
want de computer ervan is ook op mijn lpg ingesteld
kan ik van dat andere blok alle electra spul vervangen door de mijne???
er zit bij het forum vast wel iemand die dit ook wel of niet gedaan heeft
alvast dank voor de reactie ps zou het met een 1.6 ook willen
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk