Hoge fueltrim 1.8T 180 pk
Geplaatst: 16 jul 2016 23:21
Goede middag heren,
Op me audi tt 8n 180pk AJQ fwd zit ik al enige tijd met een probleem..
Het ging een weekje goed en dan begint de auto te roken zoals een dieseltje zou kunnen doen,
In de ecu als ik deze in groep 032 bekijk de fueltrims op :
Add. 9.0%
Mult. 25.0%
Als de trim deze waarde heeft gehaald heeft begint die vanaf dat moment te stotteren/overslag lijkt het/zwart te roken uit de uitlaat/backfires onder het rijden , maar bij stationair ook wat onstabiel in toeren te halen , en het begin van zwarte rook is meestal daar aanwezig en houd zich nadien onder het rijden aan..
Gerritspeek vernoemt bij de mult zo hoog meestal de lmm boosdoener is , deze heb ik eergister vervangen voor een orginele bosch van de dealer met hetzelfde nummer+letter..
Nu ging het dag 1 goed en stond de add op -0.4% en de mult. op - 1.6%
Er was vandaag plots bij halfgas weer een stotter en pop pop pop geluid met flink inhouden , dus even bougies eruit gepakt en waren super zwart/droge poedervorm!
Zonet uitgelezen en de fuel trim mult stond weer op 16.4%
Nu keek ik verder en in groep 033 staat in vak 1 de bank 1 lambda control..deze gaat van 0.0% naar 25.0% in een aantal seconden opbouwende stationair , geef je gas en op de 2000 toeren gaat die in een 3 tal seconden naar de 25.0% en poef plots weer naar 0 en weer rap opbouwende naar de 25.0%
Begin een beetje erg radeloos te worden wat er nu nog mis kan zijn met dit arm blokje .. rijd niet echt lekker meer om het makkelijk te zeggen als deze plots gek inhoud en dergelijke
Druktest uitgevoerd en nergens een vacuum lekkage of iets spannends aanwezig..
Iemand nog een idee / goed in waardes / hulp erin
Op me audi tt 8n 180pk AJQ fwd zit ik al enige tijd met een probleem..
Het ging een weekje goed en dan begint de auto te roken zoals een dieseltje zou kunnen doen,
In de ecu als ik deze in groep 032 bekijk de fueltrims op :
Add. 9.0%
Mult. 25.0%
Als de trim deze waarde heeft gehaald heeft begint die vanaf dat moment te stotteren/overslag lijkt het/zwart te roken uit de uitlaat/backfires onder het rijden , maar bij stationair ook wat onstabiel in toeren te halen , en het begin van zwarte rook is meestal daar aanwezig en houd zich nadien onder het rijden aan..
Gerritspeek vernoemt bij de mult zo hoog meestal de lmm boosdoener is , deze heb ik eergister vervangen voor een orginele bosch van de dealer met hetzelfde nummer+letter..
Nu ging het dag 1 goed en stond de add op -0.4% en de mult. op - 1.6%
Er was vandaag plots bij halfgas weer een stotter en pop pop pop geluid met flink inhouden , dus even bougies eruit gepakt en waren super zwart/droge poedervorm!
Zonet uitgelezen en de fuel trim mult stond weer op 16.4%
Nu keek ik verder en in groep 033 staat in vak 1 de bank 1 lambda control..deze gaat van 0.0% naar 25.0% in een aantal seconden opbouwende stationair , geef je gas en op de 2000 toeren gaat die in een 3 tal seconden naar de 25.0% en poef plots weer naar 0 en weer rap opbouwende naar de 25.0%
Begin een beetje erg radeloos te worden wat er nu nog mis kan zijn met dit arm blokje .. rijd niet echt lekker meer om het makkelijk te zeggen als deze plots gek inhoud en dergelijke
Druktest uitgevoerd en nergens een vacuum lekkage of iets spannends aanwezig..
Iemand nog een idee / goed in waardes / hulp erin