VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
door Xengsu
hallo.

Ik ben dus al weken opzoek naar een 'soort van BBS lemans velgen' nu heb ik deze gevonden

http://jr-wheels.nl/towar.1637.japan.ra ... er.si.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu snap ik dat ik 5X112 steek heb, maar hoeveel J moet ik pakken , en nog belangrijker welke ET maat? ik dacht dat orgineel golf 6 een ET waarde van 47 had, maar als ik dan 19 inches ga halen moet ik dan dezelfde ET aanhouden?
De auto word ook verlaagd, dus licht getrokken banden zou wel fijn zijn, aan wat voor maat moet ik dan denken?

Hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen :tu:
De J-waarde geeft de breedte aan tussen de velgranden (buitenrand en binnenrand). 1 J staat voor 1 inch. 7 J is dan 7 inch (1 inch = 25,4 mm) dus 178 mm breed. De band moet altijd breder zijn dan de velg. Dit kan tussen de 10 mm en 30 mm breder zijn. Als je daar minimaal 10 mm bij op telt kom je op 188. Dit betekend dat er een bandenmaat-breedte van 195 op kan. De breedte van banden wordt ook in mm weergegeven en gaan altijd met stappen van 10 omhoog. Een 205 brede band zou ook passen omdat het verschil tussen 205 en 178 maar 27 is en dat val nog binnen het maximum van 30.

De ET-waarde voor een Golf VI moet 47 mm zijn, voor het wiellager is het beter dat je binnen een afwijking blijft van ± 5 mm.
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]