VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door Ceaus
#2757313
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ben nieuw hier en zie dat het forum een schat aan info bergt. Waarvoor hulde :-) En met wat geluk kunnen jullie mij wat wijzer maken (in de goede zin van het woord :-)

Ik zit in de upgrade modus en wil van een Hyundai i30 (wat een herriebak) naar een jonge Jetta 1.6 / 2.0 TDI automaat.
Bijvoorbeeld zo een: http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat mij opvalt is dat niet alle 1.6 TDI verkopers aangeven dat het een BMT auto is. Maar als ik het kenteken door de ANWB koerslijst haal, dan blijkt het toch een BMT auto te zijn.
Gezien de diverse berichten over de nadelen van BMT (2 massa vliegwiel, niet "veilig" te chippen) heb ik liever een conventionele motor.
Wordt de 1.6 TDI alleen in BMT geleverd? Of zit ik toevallig tegen een plas ex lease auto's aan te staren?
door Ceaus
#2757331
Weer verder gezocht en ik kom op carbase van Autoweek terecht: http://www.autoweek.nl/carbase" onclick="window.open(this.href);return false;
En volgens deze lijst is de Jetta 1.6 TDI inderdaad alleen in BMT verkrijgbaar.
Vanmiddag heb ik een proefrit in een 1.6 TDI gemaakt en het volgende viel me op:
- De auto schudt/schommelt bij stationair. Dat vind ik nogal vervelend. Heb begrepen dat dit aan het 2massa vliegwiel ligt;
- Hij gaat heel erg snel naar een (te) hoge versnelling. En dan rij je 70 in de 7e versnelling bij 1000 toeren. Dat rijdt niet fijn. Veel laag sonoor geluid, een beetje bokken en moeite met wegkomen. Een beetje gas erbij en dan schakelt hij wel terug, maar dat zou volgens mij niet nodig moeten zijn.
Ik ga er dan maar van uit dat dit geen exemplarische eigenschappen zijn, maar dat dit gewoon aan het model ligt. Wel jammer. Ik laat het er wel om staan.
#2757369
Hallo,

Ik ben zelf in het bezit van een golf 7 1.6 TDI bm.
Dat moeilijk oppakken onderin de toeren heb ik ook, alleen omdat ik een handbak heb merk je het niet zo. Wat het tunen betreft, bij vag techniek kunnen ze ook de bm motoren goed tunen. Een maat van me heeft het laten doen en de motor pakt een stuk beter op onderin de toeren. Ook kunnen ze de software van de dsg bak aanpassen wat de schakel momenten verbeterd, heb hier geen ervaring mee dus wat dit doet geen idee.

Groet, Michel
Gebruikersavatar
door Kingpin
#2757393
Als jij geen gas geeft zal die natuurlijk in de hoogste versnelling rijden , aangezien ik zelf de jetta hybrid heb, heb ik geen toeren tellen en let ik niet op de versnellingen. Rijden is zeker niet vervelen :tu:

diesel rijd het voor mij idee lang niet zo fijn als een benzine .

Ik maak zelf 60km per dag en heb gekozen voor de jetta 6 hybrid vanwegen het vermogen en lage verbruik , mocht je rond de 20000 per jaar rijden zal ik zeker aanraden om er zo een te proefrijden .

Let wel op de tdi of hybrid of tsi met de dsg7 niet chippem de bak kan max 250nm aan
door Ceaus
#2760338
Bedankt voor de reacties. Uiteindelijk is het een 2.0 TDI uit 2012 geworden. (Wel een handbak. De 2 liter automaten moet je in NL met een lampje zoeken.) Hij rijdt ongelooflijk prettig en comfortabel. En wat een s t i l t e. Ik heb dit alleen eerder ervaren in een dikke BMW. Heerlijk om in zo'n rustige stille auto te rijden. Mag ook wel, want met 200 km woon-werk per dag, is dit wel belangrijk.
De eerste tank is net leeg en ik kwam uit op 1:22. Dat is vrijwel alleen snelweg. Mijn rijgedrag: ik ben geen scheurijzer, verre van. Ik heb een rustige rijstijl, maar wel altijd overal te snel. De maximum snelheid zie ik alleen aan de verkeerde kant. Af en toe even knallen naar 170. En dan vind ik dat een prima score.

Voorlopig héél erg tevreden :-D

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.