VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
door gregs
#2761921
Hallo,
ik ben nieuw op het forum.
ik heb een golf 4 tdi uit 2002 met 2 rode letters ik heb mijn auto ook laten chippen dus de kracht zit er lekker in.
ik wilde hier graag een dump valve in hebben en ik weet het dit ding zal op diesel niet veel doen of veranderen behalve het geluid maar daar doe ik het dus ook voor vind het wel leuk klinken.
ik heb hem ingebouwd zoals het hoort als ik de motor kap open heb en ff gas geef hoor je duidelijk psssstt zodra ik mijn motorkap dicht heb hoor je hem bijna niet !!!
de dump valve heeft er al eerder ingezeten maar is er door een kapotte turboslang weer afgehaald.
de dump valve deed toen ook wat hij moest doen als de auto voorbij reed hoorde je heel hard pssst uit de kap komen.
nu hoor ik dit dus niet meer zo ik heb ook gemerkt als ik de deksel van de vacuumslang helemaal dichtdraai dat hij helemaal niks doet zodra ik deksel meer openschroef maakt hij het geluid dus wel en hard ook maar met kap dicht dus niks.
ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem alvast bedankt.
mvg gregs
door TCDD
#2762069
Mij is altijd verteld dat een blowoff valve op een turbo diesel helemaal niet kan??
door Carnage
#2762113
Kan zeker wel, alleen zijn ze behoorlijk prijzig geloof ik. Vraag me ook af of het eigenlijk wel nut heeft aangezien je door het ontbreken van een gasklep geen overdruk opbouwt. Tenminste, dat lijkt mij dan, of daar moet weer een trucje voor zijn. Mij lijkt het bij diesel puur voor het geluid.
door TCDD
#2762189
Ja maar dat is ook de reden waarom ik het wil. Mij warden elektronisch gestuurde BOV aanbevolen. Dus dat die een seintje krijgen wanneer ze open gaan.
door Carnage
#2762225
Dat zijn ze idd. Zit een speciaal kastje bij geloof ik voor de regeling van de dumpvalve. Zijn wel penning 16 die krengen.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.