VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
  • Gebruikersavatar
#2762462
Voor diegene die ook met het probleem te maken krijgen dat bv je bochtverlichting niet meer werkt, of bij ingeschakeld dimlicht, het grootlicht niet meer funcioneerd aan één kant.

In die geval gaat het om een A6 4f, maar gebeurt bij meer modellen.

Het probleem is simpel, Audi heeft de bedrading in de lamp zo krap gemaakt, dan na verloop van tijd een kabel breekt, met bovenstaande storing als gevolg.

Bij Audi kost een kale koplamp zonder xenon, zonder starter, dus helemaal kaal een slordige € 900,-

Een gebruikte koplamp kopen kan ook, maar meestal hebben die ook al mankemeten.

Je hebt ook nog een hoop verschillende uitvoeringen, deze koplamp heeft Bi-Xenon, mistlicht erin, geen stadslicht erin, elec hoogteverstelling en bochtverlichting en DRL in de bumper, bij dezelfde lamp zonder bochtverlichting is het makkelijk, daarbij kun je de projector uit de lamp halen, maar.. Bij dit type is dat helaas niet mogelijk.

Ik heb al gezien dat de de lamp met een soldeerbout in 2e halen, snijden ze hem rondom voor het glas open, maar ik heb nu een luikje erin gemaakt, precies daar waar de bedrading zit, als je klaar bent dan smelt je hem op de hoeken aan elkaar en strijk je hem in met silicone en er gebeurt niks meer mee, bovendien zit het aan de onderkant van de lamp, dus je ziet er niks van, het kost je geen geld, enkel even tijd.

De voorbumper moet ff los ( 5 min werk ), erna de lamp los halen met 3 bouten, kapje los, stelmotor eruit halen en xenon stuurapparaten los nemen.

Bij deze kwamen er dus 2 fouten in :

02747 Solenoid For Bi-Xenon Shutter, Right Open Circuit

02626 Dynamic Cornering Light Motor, Right V319 Open Or Short To Plus

Afbeelding

Als je bovenstaande foto inzoemen doet zie je al 1 kabelbreuk, in dit geval had ik er 2.

Afbeelding

Erna voorzichting te werk gaan en de bedrading iets verlengen.

Afbeelding
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]