VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2764880
Beste heren en dames,

Golfje uitgeleend aan wat vrienden, helaas met wat minder verstand.
Er was een leiding losgeschoten (god knows why) en men is doorgereden, zonder koelvloeistof dus.
Na terughalen van de crash site bleek dat er witte rook uit kwam en witte smurrie in de olie, dus motorblok open getrokken.

Koppakking bleek gescheurd, 2e cilinder stond vol vloeistof. Nu heb ik inmiddels alles vervangen (koppakking, waterpomp, riemen en pakkingen) en kom ik tot de stomme verbazing dat er bij het vullen van de koelvloeistof, het er aan de achterkant van het motorblok uit komt stromen.

Het loopt 100% zeker niet langs de waterpomp, er zitten zover ik kan zien geen KVS slangen achter het blok.
De ruimte is te klein om het te kunnen zien zonder weer alles los te halen en ik kan eigenlijk maar 1 ding verzinnen... dat het pomphuis gescheurd is. Hoger is het niet 'nat'.
Dit zou redelijk betekenen dat het klaar is aangezien dit onderdeel is van het motorblok...

Kan zoiets (gezien omstandigheden, erg warm geworden zonder KVS) en hebben jullie nog een idee wat je eventueel nog kan proberen zonder al te veel los te maken?

Type: Golf III uit 1997, motorblok: AEE 1.6
#2764910
Druk erop zetten en goed kijken..

Ik zou die hersenloze die dit veroorzaakt heeft even de rekening geven, hoop voor je dat je niet meer schade hebt dan enkel de koppakking.

Scheur in de motor heb ik nooit gezien en zal het probleem niet zijn.
door Fritsdeblitz
#2764911
gok dat het de koelbuis is vanaf de pomp richting de kachel. die rotten vaak door

Je vrouw en je auto moet je ook nooit uitlenen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Fritsdeblitz op 08 okt 2016 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
#2764944
Super bedankt voor de tip heren!

Zojuist weer alles even los gemaakt en gevuld. Kwam inderdaad bij de aansluiting van de buis in het pomphuis er uit zetten.
Buisje eruit gehaald en tja... die is gewoon praktisch verteerd...
Afbeelding

Nu dus een nieuwe koelvloeistofleiding besteld en zien of dat de problemen helemaal oplost!

Rest nog 1 vraag: Hoe heet deze unit? Heb hier een nieuwe pakking voor nodig, lekt heel langzaam koelvloeistof..
Afbeelding

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]