- 05 nov 2016 17:04
#2767490
Beste VW liefhebbers,
De twee volgende zaken doen zich voor:
1.- Tussen het schakelen door zakt het toerental direct naar de 800 (motor valt niet uit), zonder eerst even boven de 1000 rpm te hangen en dan te stabiliseren. Als de motor koud is, is dat terugvallen minder erg (maar deze periode is maar heel kort). Is dit misschien de temperatuur opnemer met een valse afgifte? Dat zou betekenen dat als de motor warm is, de sensor een verkeerd signaal geeft, lijkt mij tegenstrijdig?
2.- Motor loopt stabiel op 800 rpm, maar loopt iets te rauw, niet als een naaimachine.Redelijk wat trillingen in de carosserie.
De ISV is niet lang geleden vervangen. Na onlangs vervangen bougiekabels vervangen, nieuwe bougies, luchtfilter en olie geen verschil in motorloop. Motor pakt wel goed op en loopt verder heerlijk over het hele toerental bereik. Is dat iets rauwig lopen standaard?
Is er naast de ISV ander componenten die het stationair lopen beinvloeden of in te stellen zijn? Ik heb begrepen dat er een "idle screw" op het gasklephuis zit? Hoe stel je die af?
Dank voor je reactie!
De twee volgende zaken doen zich voor:
1.- Tussen het schakelen door zakt het toerental direct naar de 800 (motor valt niet uit), zonder eerst even boven de 1000 rpm te hangen en dan te stabiliseren. Als de motor koud is, is dat terugvallen minder erg (maar deze periode is maar heel kort). Is dit misschien de temperatuur opnemer met een valse afgifte? Dat zou betekenen dat als de motor warm is, de sensor een verkeerd signaal geeft, lijkt mij tegenstrijdig?
2.- Motor loopt stabiel op 800 rpm, maar loopt iets te rauw, niet als een naaimachine.Redelijk wat trillingen in de carosserie.
De ISV is niet lang geleden vervangen. Na onlangs vervangen bougiekabels vervangen, nieuwe bougies, luchtfilter en olie geen verschil in motorloop. Motor pakt wel goed op en loopt verder heerlijk over het hele toerental bereik. Is dat iets rauwig lopen standaard?
Is er naast de ISV ander componenten die het stationair lopen beinvloeden of in te stellen zijn? Ik heb begrepen dat er een "idle screw" op het gasklephuis zit? Hoe stel je die af?
Dank voor je reactie!
VW Golf MK2 GTI 5-deurs 1988