VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
Hallo, ik ben Tom en ben ondertussen 2 jaar in het bezit van mijn Jetta 2 1.3 carburator van 1986.
Nu heb ik sinds kort een probleem met mijn koeling.

Mijn temperatuur komt niet hoog genoeg (+-30 graden)
Mijn fan slaat wel tijdig aan en mijn thermostaat werkt (nieuw)
Als ik mijn kvs sensor vervang door een nieuwe, loopt mijn temperatuur op tot 130°c ( foute sensor?).
Mijn verwarming is maar zeer matig tot slecht. Hij blaast kort warme lucht om dan snel terug af te koelen naar koude lucht. (Foam en dergelijke zijn al vervangen)

Wat zou mijn probleem kunnen zijn? Waterpomp? Koppakking?

Alvast bedankt. Tom
Als de fan aangaat dan werkt je thermostaat ook, en zal de temp dus waarschijnlijk gewoon in orde zijn, of je hebt nu de verkeerde temp sensor gekocht, of je teller is kapot.

Dat je kachel niet warm meer blaast kan komen doordat je de 2 reduceer kleppen nog tussen de kachelslangen hebt, of je foam is van de 2 kleppen verdwenen, dan mengt zicht de warme met koude lucht en word dan hooguit lauw.

Je kunt die controleren door het middenconsole even eraf te halen, of, neem een goede lamp, haal het verwarmings rooster in het midden eruit, dus 2 ventilatie roosters eruit wippen, zet de schuif ervan open en schijn in de kachel.

De eerste klep die je ziet is van de luchtverstelling zelf ( voorraam, voeten, gezicht, etc ), de klep erachter is voor warm en koud, als het foam weg is zie je gaten, dan afplakken met duck of alu tape, werkt perfect.

Als je de kleppen nog tussen de slangen hebt, verwijder deze dan zowiso en zet er een stukje pijp tussen.
Al erg bedankt voor de hulp!
Dit was dus ook mijn gedachtengang, enkel heb ik na aanschaf van de wagen al meteen de foam vervangen, nieuwe binnenradiator gezet en de bypass op de radiatordamen ertussen uit gehaald.
Ik heb voor de zekerheid ook gekeken of de warmteschuiven nog steeds goed afgedekt zijn en werken. Dit is dus het geval.

Dus vrees ik toch dat er buiten mijn verwarming nog een probleem gaat zijn?

Groeten, Tom

Hallo! De beste olie voor een 1.8 20VT motor is s[…]

Welke tuner?

Hallo! Ik persoonlijk ben wel fan van JD Engineer[…]

Inmiddels is mijn Golf 7 1.4TSI ACT (CPTA) alweer […]

Heb een keer met de vakantie in Frankrijk 1000km o[…]

Mistlichten Golf Plus

Ik heb zelf mistlichten gemonteerd op mijn Golf Pl[…]

De ID 3 heeft geen problemen openbare laders en sn[…]

Niemand die hierbij kan helpen?

Beste leden, Ik overweeg om mijn huidige navigati[…]