VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
#2768336
Hallo,

Ik ben voor een hobby-project aan het zoeken naar een punt in de auto waar +12 volt op komt te staan als de centrale vergrendeling unlocked (dus de deuren kunnen open).

Het hobby-project bestaat uit een Raspberry PI die aan gaat als het contact aan gaat en die functioneert als GPS datalogger.

Het issue is dat de GPS nu pas aan gaat als het contact aan gaat en dat het dan vrij lang duurt alvorens de 1e fix komt.

Door de GPS al aan te schakelen als de Centrale Vergrendeling unlocked gaat de GPS veel eerder aan en zal ook veel eerder zijn 1e fix hebben.

Het betreft hier een VW Golf VI uit 2010.

Wie kan me hier aan helpen?
#2768349
Wow, zojuist kreeg ik, nadat ik tevergeefs had geprobeerd deze +12 volt in de binnenverlichtingsunit te vinden, een nieuwe ingeving.

In de zonnekleppen zit een schakelaar die er voor zorgt dat, als het klepje voor het spiegeltje word weggeschoven, er een lampje aan gaat.

En dat is de oplossing. Het lampje wordt via een +12 volt geschakeld die alleen beschikbaar is als de centrale vergrendeling open staat.

Deze +12 volt heb ik gebruikt voor mijn GPS en het werkt als een trein.
#2774995
nicootjegolf schreef:Wow, zojuist kreeg ik, nadat ik tevergeefs had geprobeerd deze +12 volt in de binnenverlichtingsunit te vinden, een nieuwe ingeving.
Vreemd want ik had 'm zo gevonden met m'n multimeter :SCRATCH:

zie topic dashcam ;)
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]