VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mrmannetje
#2768959
Hi Allemaal...

Ik rij een Golf GTE.. daarbij laad ik het meeste via de 220v lader.
Nu had ik zowel thuis als op werk vaak problemen met sluiting in het stopcontact buiten dus is er een CEE stopcontact geplaatst (zo'n blauwe campingstekker). Dan met een verloop naar een stekker en dat vond ik gehannes.. Dus ik dacht slim te zijn en heb de 220v stekker van de kabel geknipt om deze te vervangen voor een CEE stekker.

Daar gaat het mis.. uit de 220v draad vanaf het laadblok kwamen niet de te verwachten 3 draden (Fase, Nul, Aarde) maar 5! 2 dun kwadraat extra.. help, nu is m'n o zo simpele plannetje volledig tot stilstand gekomen..

Met spanning hebben ze niks te maken want zijn ze te dun voor.. Heb al geprobeerd ze met elkaar te verbinden maar dat biedt geen oplossing, ook niet los en ook niet aan de aarde. Ik denk dus dat er een soort weerstand tussen zit maar wat het is, geen idee.

Wie weet de functie van deze de draadjes en hoe ik de lader weer functioneel krijg.. :-)
#2768973
Hi Wouterp... de stekker heb ik opengemaakt om te zien wat binnenin gebeurd. Daarin is helaas niks te vinden.. Het was een gegoten stekker dus bij het openmaken is hij "onherstelbaar" beschadigd dus nu meten wat er voor weerstand op komt is nu helaas niet meer mogelijk :(
#2768997
ziten de draden nog wel op de plek in de stekker en aangesloten ?
of is dat allemaal eraf nu ?
#2768998
stekkers zijn trouwens van mennekes serie shuko type 2
en dan word je al snel wijzer.

punt is alleen die kabels zijn normaal 3 fase en daar heeft het mee te maken denk ik.
durf hier alleen geen verdere uitspraken over te doen omdat ik net nie zeker ben.
en je met stroom gewoon 100% zeker moet zijn.
Gebruikersavatar
door Antera
#2769025
die 2 draden is een goede vraag. Niemand knipt die kabel door normaal gezien. :D

de kabel is denk ik voorbereid op een Type 2 aansluiting.


Ik zou de stekker open gaan pellen om te kijken waar die draden naartoe gaan.
#2769365
De 220v stekker heb ik open gemaakt en de draadjes lijken nergens naar toe te gaan.. Ze verdwijnen in een blauw plastic buisje in de stekker maar daarin is verder niks te vinden. Was uiteraard slimmer geweest als ik eerst de weerstand had gemeten maar ja, achteraf kijk je een koe in z'n kont..

Ik verwacht dat het idd met max 16amp controle te maken heeft maar wat het precies doet is een raadsel.. Hoop dat er nog iemand het gouden ei legt hier maar ben bang dat dit een duur geintje wordt door mijn "domme" ondoordachte actie.. In ieder geval dank voor het meedenken!

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.