- 24 nov 2016 14:27
#2768959
Hi Allemaal...
Ik rij een Golf GTE.. daarbij laad ik het meeste via de 220v lader.
Nu had ik zowel thuis als op werk vaak problemen met sluiting in het stopcontact buiten dus is er een CEE stopcontact geplaatst (zo'n blauwe campingstekker). Dan met een verloop naar een stekker en dat vond ik gehannes.. Dus ik dacht slim te zijn en heb de 220v stekker van de kabel geknipt om deze te vervangen voor een CEE stekker.
Daar gaat het mis.. uit de 220v draad vanaf het laadblok kwamen niet de te verwachten 3 draden (Fase, Nul, Aarde) maar 5! 2 dun kwadraat extra.. help, nu is m'n o zo simpele plannetje volledig tot stilstand gekomen..
Met spanning hebben ze niks te maken want zijn ze te dun voor.. Heb al geprobeerd ze met elkaar te verbinden maar dat biedt geen oplossing, ook niet los en ook niet aan de aarde. Ik denk dus dat er een soort weerstand tussen zit maar wat het is, geen idee.
Wie weet de functie van deze de draadjes en hoe ik de lader weer functioneel krijg.. :-)
Ik rij een Golf GTE.. daarbij laad ik het meeste via de 220v lader.
Nu had ik zowel thuis als op werk vaak problemen met sluiting in het stopcontact buiten dus is er een CEE stopcontact geplaatst (zo'n blauwe campingstekker). Dan met een verloop naar een stekker en dat vond ik gehannes.. Dus ik dacht slim te zijn en heb de 220v stekker van de kabel geknipt om deze te vervangen voor een CEE stekker.
Daar gaat het mis.. uit de 220v draad vanaf het laadblok kwamen niet de te verwachten 3 draden (Fase, Nul, Aarde) maar 5! 2 dun kwadraat extra.. help, nu is m'n o zo simpele plannetje volledig tot stilstand gekomen..
Met spanning hebben ze niks te maken want zijn ze te dun voor.. Heb al geprobeerd ze met elkaar te verbinden maar dat biedt geen oplossing, ook niet los en ook niet aan de aarde. Ik denk dus dat er een soort weerstand tussen zit maar wat het is, geen idee.
Wie weet de functie van deze de draadjes en hoe ik de lader weer functioneel krijg.. :-)