VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2769054
We hebben nu twee keer een Golf IV TDI. Omdat we verhuizen en beiden minder gaan rijden gaat 1 tdi weg, de ander houden we toch, de kosten zijn slechts marginaal hoger dan als we 2 benzine auto's zouden halen. Deze tdi komt echter van de eerste eigenaar en er is zo goed voor gezorgd dat je over nieuwstaat kan spreken. Zelfs geen krasjes op het middenconsole (vraag me af hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen). De andere tdi gaat er wel uit. Enigszins doet dat pijn aangezien ik dit jaar behoorlijk heb geïnvesteerd in die auto, turbo, distributie, thermostaat, remschijven en nog een rits aan dingen zijn vervangen. Goed, dan de benzine die er moet komen.
Zelf ervaring met 5 cilinders en hoewel de 2.3 nogal stil is hoor je toch dat lekkere geluid. Proefrit gemaakt met een 170pk versie. Qua power viel het niet tegen maar had er meer van verwacht. Misschien komt het omdat een diesel dankzij het koppel vlotter voelt dan ie is en de 2.3 juist vlotter lijkt te gaan dan ie voelt. Nu hoor ik regelmatig dat je de 2.3 moet mijden. Zelf geen verstand van auto's. Niet technisch althans. De Golf waar ik mee ging proefrijden liep na de start even iets 'rauw' en vervolgens soepel. Verder niets raars opgevallen. Nu heb ik over de volgende problemen gehoord;
Ketting
Olieverbruik
En.. Shit.. Vergeten..

Hoeveel kost het ongeveer om een ketting te vervangen of reviseren of wat je dan ook moet doen?
Hoe erg kan het olieverbruik worden en wat kan je er tegen doen?
Wat zijn de kosten om overige bekende kwaaltjes van dit blok te fixxen?

Denk dat ik de 5.000 km per jaar niet eens haal dus denk ook dat ik op jaarbasis niet eens zo heel veel extra kosten zal hebben. Rij nu 50.000km per jaar en ben dus wel wat gewend.

Of kan ik toch beter echt voor een ander blok gaan?

1.8 20V heb ik ook een leuk exemplaar van op het oog. 2.8 is me voor nu even te duur en zwaar gezien de standaard 4wd. 1.4 echt te licht. 1.6 eigenlijk ook al. 2.0 zuipt weer olie geloof ik en de 1.8 20vt lijkt me als je max 2000,- wil uitgeven ook geen slimme optie. Ik verwacht dat de auto twee jaar mee moet gaan, dan kan ik eindelijk echt wat leuks kopen maar nu is het huis even belangrijker.. De eettafel is al duurder dan de komende auto.. :SCRATCH:
Ik ben me er overigens van bewust dat enkel Golfjes met behoorlijke km standen binnen mijn budget vallen. De Golf bevalt echter zo goed dat ik liever een Golf heb met een hogere km stand dan een japannertje dat zorgeloos nog 10jr mee gaat.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk