VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
  • Gebruikersavatar
door hardwareman
#2771018
Hallo allemaal,

Zojuist pakte ik de auto en reed ik op de snelweg. Met een warme motor, radio aan en verder geen verbruikers. Met een 120 km/h in de 5 rustig tuffend op de snelweg kreeg de motor ineens een terug slag waardoor ik langzamer ging rijden terwijl ik mijn gas niet los liet. Vervolgens koppeling ingedrukt en op laten komen waarna de auto weer reed zoals ik was gewend, niks aan de hand. Met een kilometer of 3 opnieuw hetzelfde. Toen de koppeling ingetrapt, pook uit de versnelling en er opnieuw in gedaan, probleem weg.

Dit keert nu elke 3 kilometer terug waarna het lampje van motor management brand.
Sinds vandaag brand het ruitenvloeistof lampje dat deze te laag is.

De auto heb ik sinds 2 weken in mijn bezit, 2500 km gereden en voordat de koop werd gedaan is de auto uitgelezen in het bijzijn van mij waarbij er GEEN storing is gevonden.

Wat is er gecontroleerd:
Halve tank diesel
Motor temp 90 graden
Zowel in versnelling 3 dan 5
Treedt alleen op bij warme motor

Specs auto:
Audi A3
1.9 TDI 105 pk
2009
#2771097
De auto is voor de aankoop, pak weg nu 3 weken terug, uitgelezen.

Ik denk dat het smerige EGR klep is. Vanochtend ben ik naar mijn werk gereden (90 km gereden) en totaal GEEN problemen ondervonden. Op de terug weg is het 6 keer in totaal voorgekomen op een afstand van 120 km.

Bij het intrappen van de koppeling en deze op laten komen is het weg en komt het vermogen meteen terug. Over 2,5 week staat de afspraak gepland met de chip tuner om de auto te voorzien van chip tuning.

De laatste 35 km heb ik in versnelling 4, 90 km/h gereden waardoor de auto, volgens de boekjes, schoon gebrand wordt (dieselfilter?). Hier lijkt hij goed op te reageren.
#2771123
Wederom, vanochtend geen enkel probleem. Gisteravond een instructie filmpje gevonden op internet waar de EGR klep zich bevind. Met een monteur wordt deze EGR klep van het weekend schoongemaakt om te kijken of de problemen daarna nog terug komen.

Onderweg van huis naar het werk non stop tussen de 2000 en 2500 rpm gereden. Gelukkig liet het verkeer dit toe. Hierdoor schijnt dat de roetdeeltjes enzovoort verbrand wordt met (extra) diesel. Sinds dien loopt de auto beter en zijn de problemen minder geworden.

Wordt vervolgd :tu:
#2771249
Zojuist de auto laten uitlezen en de storingen zijn gewist tot 2 keer toe.
De storing is in totaal 5 keer nog voorgekomen. De problemen lijken hierdoor af te nemen.
Als ik de resultaten bekijk zijn de problemen begonnen sinds het koude weer op komst is. Op het moment dat ik de auto kocht zaten er geen storingen in en was het een stukje warmer dan nu.
Bijlagen:
3.jpg
3.jpg (189.55 KiB) 3213 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (207.33 KiB) 3213 keer bekeken
1.jpg
1.jpg (182.33 KiB) 3213 keer bekeken
#2771531
Vanavond heb ik de kabels eens gecontroleerd die van en naar de druksensor gaan. De massa kabel lag bloot waardoor er kortsluiting kwam. Deze hebben we met isolatie tape verbonden en een kromkous er overheen getrokken.

Dit heeft helaas niet tot een oplossing geleid :(
#2771922
Inmiddels aantal dagen verder. Bij elke rit komt de storing naar voren om soms gek van te worden. Voor de zekerheid de stekker van het gaspedaal eraf gehaald en deze schoongemaakt en opnieuw teruggeplaatst.

Het 'probleem' is dat de storing pas naar voren komt als je een aantal kilometer hebt gereden.

Iemand nog ideeën?
#2772246
Vanmiddag ben ik bij Jan Kok in Zwolle geweest (seat dealer) en de auto laten uitlezen. Opnieuw kwam deze storing naar voren.
Een nieuwe druk sensor is €75,00 en mijn roetfilter is vermoedelijk ook aangetast. De monteur had het erover dat er in mijn roetfilter 48 gram as zat. Iets wat teveel zou zijn?

Zijn voorstel;
- Druk sensor vervangen
- Roetfilter op 0 zetten
- 20/30 minuten met een test kast rijden zodat het regeneren proces wordt hervat

Totale verwachte kosten: €150,00
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]