VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2771437
Hallo,

Nu heb ik met mijn golf 4 1.8t (AUM) het volgende probleem, als deze stationair loopt of ik rijd stapvoets in de file stinkt het in de auto verschrikkelijk naar benzine.
Nu heb ik al iets opgezocht erover maar dan kom ik terecht bij benzine slangen nakijken, nou heb geen idee waar te beginnen.
Misschien kan het ook iets anders zijn zoals een filter wat niet goed werkt.

Kort maar krachtig ik hoop dat er iemand hier ervaring mee heeft en die weet waar ik moet zoeken of wat er niet goed werkt.

Alvast bedankt :tu:
#2771479
Is wel lastig om dit op afstand te moeten beoordelen, je zou naar een garage kunnen gaan en het probleem kenbaar maken, als men de auto op een brug zet, heb je wellicht meer kans dat men het probleem vind. Blijf er niet mee rondrijden, als de vlammen onder de motorkap vandaan komen, is het te laat.
#2771481
Controleer je slangen eens van de carterventilatie, als deze kapot zijn dan krijg je ook zo'n vieze benzine lucht in de auto als je stil staat of rustig rijd, die dampen hangen dan onder de motorkap en komt dan via je aanjager naar binnen.
#2771512
Mijn vriendin rook laatst ook een benzinelucht bij het stationair draaien van de auto. Achteraf bleek dat er een plastic slangetje van de actieve koolstoffilter gescheurd was.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.