VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
#2771814
Hoi beste Vag groep,

Ik heb hier een probleem, als eerste kwam er een motorstoring lampje op het dashboard deze uitgelezen en kwam het volgende naar boven : foutcode 16825 ( zie foto ) Tegenwoordig brand ook het EPC symbool op het dashboard

Nu heb ik het probleem dat de auto soms niet gelijk start en dat ik met de voetpedaal iets gas moet bijgeven om toch te starten. tot nu toe lukt dat nog wel maar ben bang dat dat binnenkort ook ophoud en dat ik ergens met pech blijf staan.

Wie weet waar het probleem ligt en waar ik moet gaan zoeken ben al gaan kijken bij de foutcodes van Gerritspeek maar echt specifiek wijzer wordt ik er niet van : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16825.html

Afbeelding

Alvast bedankt

Groet, eminemin
#2772002
Het kan zijn dat je slang kapot is van je Evap, dan trekt hij valse lucht en geeft deze foutcode, maar het kan dan tevens zijn dat hij wellicht wat lastiger aanslaat.

Hoeft niet maar kan wel.. Controleer deze slang eens..

Als je niet weet waar hij zit, maak even een foto van de motor en we wijzen hem aan.
#2772019
Nu je het er over hebt ik heb idd een slang gezien met witte aanslag aan de kanten waar die aansluit, vond het toen al vreemd maar een maat vertelde mij dat dat geen kwaad kan en dat vond ik ook al vreemd, dacht hoort geen witte aanslag op te zitten een soort uitgedroogde witte tandpasta.

Maak morgen een foto
#2772123
Ook heb ik op een ander (engels) forum iets interessants gelezen over de brandstof relais dat deze voor storingen zorgt en meer aanstuurt dan alleen de benzinepomp. Nu is het zo dat (niet altijd) wanneer de auto moeilijk start ik de benzinepomp niet hoor aanslaan.

Hier de link van dat draadje :
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=423584

wat denken jullie daarvan ?
#2772410
Ja lijkt mij idd een goed idee.

Ik ga binnenkort eerst maar eens even de brandstof relais vervangen en kijken of dat een verschil maakt en anders kijken we wel verder, ben vaak topics tegengekomen die ergens zomaar stopten zonder resultaat omdat de topic starter niet meer reageerde mijn voornemens is dan ook alles wat ik ontdek hier te vermelden voor de mensen die dezelfde problemen als mij hebben.

Groet
#2772456
Foto 2 zit de evap, naast je kvs reservoir.

Met het pomp relai zal niks zijn, hij geeft een storing op incorrect flow namelijk.

Het brandstofpomp relai voorziet deze klep idd van spanning, net zoals ook de injectoren en pomp.
#2772480
MK2-VRT schreef:Foto 2 zit de evap, naast je kvs reservoir.

Met het pomp relai zal niks zijn, hij geeft een storing op incorrect flow namelijk.

Het brandstofpomp relai voorziet deze klep idd van spanning, net zoals ook de injectoren en pomp.
Bedankt dan ga ik daar verder op borduren :tu:
#2778017
Wat ik een beetje vreemd vind is dat wanneer hij niet wilt aanslaan en ik hem een tijdje laat draaien dan zou ik toch wat benzine lucht moeten ruiken maar ruik helemaal niks dus dan denk ik toch weer richting de brandstofpomp en dat er geen benzine komt naar de motor komt.
#2778276
Vandaag de brandstofpomp vervangen onderdeelnr 191906383C oftewel relais 167.

Moet nog zien of het verschil gaat maken maar ik heb na het vervangen nog even vagcom eroverheen gehaald met nu nog meer foutmeldingen of de eerste obd lezer heeft deze er niet tussenuit gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De accu hangt nu in de lader.
#2778347
Vandaag accu terug geplaatst en alle foutmeldingen gewist met vagcom en opnieuw gescand met als resultaat geen foutmeldingen meer, ff kijken of het wegblijft en zo niet welke terug komen.

Aankomende week a 2 weken kijk ik het even aan en meld dan weer terug.

Groet.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]