VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door Dominion
Heb je toevallig traffic jam assist op je Tiguan? Ik twijfel of die er bij mij op zit (heb het wel besteld) maar kan het niet goed bevestigen, ik heb overigens wel Side Assist 'gekregen' terwijl ik het niet heb besteld want dat kon alleen icm het advance pakket en die heb ik niet dus misschien hebben ze 2 opties verwisseld ....
door PeppesPizza
dyx schreef:
PeppesPizza schreef:
oettinger_18 schreef: Ik ben terug geweest. Maar voor de meeste dingen (ondanks dat ze zelfs in de Nederlandse handleiding worden beschreven) blijft men zeggen dat die opties niet in Nederland worden geleverd, of (zoals massage functie in stoel) niet kunnen met leren bekleding.
Sorry, maar dit klinkt alsof je dealer zich er gewoon uit wil praten. Mijn manager heeft zijn Tiguan begin januari afgehaald en heeft gewoon een massage function icm leren stoelen. Dit was de reden dat hij juist die auto/config besteld heeft. Dit betreft wel natuurlijk alleen de bestuurdersstoel zoals het ook aangegeven staat.
Nou het blijkt dat ze het echt niet kunnen omdat de Nederlandse wetgeving het niet toe staat.
Net als het automatisch sluiten van ramen en panoramadak als het gaat regenen en je niet bij de auto bent.
Maar via via heb ik een adres gekregen van iemand die de verlichting voor me in orde heeft gemaakt. Maar dat is inderdaad met illegale software, die de VW dealers dus niet hebben.
Het automatisch sluiten lukt ook daar niet omdat de nieuwe Tiguans (vanaf januari 2017) een andere regensensor gebruiken die nog niet in de illegale software zit.

Verder blijft men gewoon volhouden dat de optie's die ik nog mis niet in Nederland geleverd worden.
Ik kan niet meer bewijzen dat ik ze wel heb betaald. De lijst die vorig jaar bij VW op de website stonden zijn verdwenen. En op mijn factuur worden niet de extra's bij naam gespecificeerd maar met een code nummer. Die codenummers kan ik nergens terug halen. Dus ben ik gewoon de vervelende persoon.

Nog iets uitgevonden. De zogenaamde "verkeersborden herkenning" is ook gewoon BULLSHIT.
Het enige verkeersbord wat wordt getoond is de maximale snelheid. Deze wordt echter uit de navigatie software gehaald. De VW ZIET dus geen borden, maar laat zien wat de navigatie aangeeft.
Ik ben daar achter gekomen omdat de verkeersborden herkenning de snelheid 130 KM per uur aangeeft, op een ringweg waar je maximaal 70 mag rijden. Een van de VELE fouten in de navigatie software.
Ik heb TomTom gebeld over al deze fouten. Deze hebben me gevraagd welke versie ik heb. Dit blijkt volgens VW de laatste nieuwe te zijn, maar volgens TomTom zijn deze kaarten al minimaal VIER jaar oud. Ze kunnen niets voor me doen omdat de software in handen is van VW en alleen DIE beslissen of er nieuwe kaarten komen, en wanneer.
Ik rijd dus nu met een oude tomtom op mijn vooruit geplakt rond in een auto van 63.000 euro......
door Stulys
Ik denk dat je ivm de verkeersborden herkenning een mixup maakt. Je hebt twee snelheden. Ten eerste de maximum toegelaten snelheid die idd via je GPS komt. Die is idd niet courant. Zeker niet in België waar recent de 90/U banen 70/U geworden zijn. Mijn verkeersborden herkenning werkt ZEKER wel. Zelfs zo goed dat hij op de autostrade de 90km/U borden herkent wanneer je een oprit van een tankstation passeert en dan begint te reclameren dat je te snel rijdt (die pieptoon was er bij mij de eerste dag al gedeactiveerd)
door Debaas
Dominion schreef:Heb je toevallig traffic jam assist op je Tiguan? Ik twijfel of die er bij mij op zit (heb het wel besteld) maar kan het niet goed bevestigen, ik heb overigens wel Side Assist 'gekregen' terwijl ik het niet heb besteld want dat kon alleen icm het advance pakket en die heb ik niet dus misschien hebben ze 2 opties verwisseld ....
File assistent hier en ook hier de side assist er "gratis" bij gekregen. Klopt niet volgens optielijst en bestelmogelijkheid via configurator, maar denk dat dat vanuit vw af fabriek niet anders kan. Leuk om te horen dat jij hetzelfde hebt. Overigens kan je herkennen of het werkt als in een file situatie onder de 60 kmh de laneassist ook aangaat. De witte strepen naast het autootje.
door Dominion
Klopt, Lane Assists werkt bij mij ook onder de 60 km en bij stilstand.

Vind het een super optie jammer dat hij zo snel zegt dat je het stuur moet vasthouden en dat hij na het stoppen in de file niet meer automatisch doorrijd pas na aantippen van de gas of resume.

Zijn dat nog dingen die aangepast kunnen worden dat iemand weet? dus minder strenge lange assist en automatisch wegrijden in en file na volledige stilstand?
door Debaas
Jup, waarschuwing had wel veel later mogen komen :) Het tikje gas geven vind ik op zich niet heel erg, maar dat werkt dus ook met resume? Volgens VAG Chotkan is het niet mogelijk om de waarschuwing aan te passen, maar die is ook "vergeten" om de verkeersborden in mijn hud te zetten...

@PeppesPizza: als je de prijslijsten zoekt, die van januari en juni 2016 heb ik digitaal. Als je die wilt hebben moet je even je email pb-en.
door Debaas
O ja, volgens de laatste informatie van Volkswagen maakt de traffic jam assist ook gebruik van de radar van de side assist. Dus dat moet wel een foutje in de optielijst zijn. Maar daar stonden wel meer fouten in. Vooral die van de verkeersbordenherkenning was vervelend :)
door jordyheer
Hallo,

Ik ben sinds een week in het bezig van de nieuwe Tiguan.

Ik heb een aantal vragen:

1. Ik lees in de instructie dat je de buitenspiegel instellingen kan koppelen aan een sleutel. Beide sleutels zijn geregistreerd, bij contact maken wordt de juiste bestuurder weergegeven. Echter wijzigen de spiegelinstellingen niet.

2. Hoe kan bij het vergrendelen en ontgrendelen van de auto de claxon geactiveerd worden? Zo weet ik zeker dat de auto wel of niet op slot is / open is.

3. Waar zit het SIMkaart slot? Ik wil graag een constante verbinding voor Car Net. Zo hoef ik niet iedere keer op mijn iPhone de hotspot aan te zetten.

4. Hoe kan ik de coming home altijd geactiveerd krijgen, dus zonder het grootlicht handmatig te activeren?
door danny20danny
Maar ben jij niet gewoon opgelicht door je dealer ?

Noodoproep service (wel beschikbaar tegen betaling 317 euro)
Navigatie zou wel een simkaart slot moeten hebben (vanaf de discover media)

De vw code nummers kun je zo achterhalen met google of vw website (zie hieronder de lijst met opties en daarachter de code, ik geloof dat de code de bestelcodes zijn voor de dealer)

Maar waarom heb jij de auto geaccepteerd als er optie's niet op zaten? ik neem aan dat jij weet wat je besteld heb en dat jij een goede uitleg krijgt van een dealer (ook al duurt die een uur of 2 )
zo heb ik een nieuwe golf laten staan omdat er geen elektrische ramen achterin zaten. Wel besteld maar niet geleverd en heb de dealer toen voor de keuze gezet of je bouw het in of je bestel een nieuwe.

Tiguan Highline

Consumentenprijs

Basisauto

2.0 TSI 162 kW 220 pk 7 versn. DSG 4Motion
V+2018+AD14WT+HLN
€ 51.255
Exterieur

Kleur: Oryx White 0R0R € 903
Velgen: Velgen 'Sebring', 19 inch lichtmetaal, 8,5 J x 19 grijs metallic 42D
Geen meerprijs
Interieur

Bekleding: Vienna FY-ip-3 € 1.601
Opties en Accessoires

Trekhaak 1M6 € 756
Panorama schuifdak (onderdeel van Advance pakket) PS1
Geen meerprijs
Koplampverlichting led Plus PXE
€ 741
Top-comfortstoelen, elektrisch inclusief memory functie WCS
€ 1.711
Voorruitprojectie (Head-up Display) KS2
€ 526
Achterklep met sensorgestuurde opening, elektrisch sluitbaar (Easy Open) PE1
€ 728
360 graden camera (Area View) inclusief Parkeerassistent (Park Assist) PRX
€ 911
230-volt aansluiting PST
€ 162
Adaptieve onderstelregeling (Dynamic Chassis Control) WDD
Geen meerprijs
Noodoproep-service NZ4
€ 381
Dodehoeksensor (Side Assist) PSQ
€ 433
Verkeerstekenherkenning WQ1
Geen meerprijs
Winterpakket WW2
Geen meerprijs
Mobiele online diensten (Car-Net): 'Security & Service' (alleen te verkrijgen in combinatie met de optie 'Noodoproep Service')
YOZ
Geen meerprijs
High-end geluidsysteem Dynaudio® 'Excite Surround' 9VC
€ 666
Spraakbediening voor media (Voice Control) QH1
€ 196
Navigatie-, radio- en multimediasysteem 'Discover Pro' ZMF
€ 1.047
Executive pakket W04
€ 1.062
Advance pakket W12
€ 1.327
R-line Exterieurpakket inclusief R-Line Interieurpakket WIR
€ 2.831
65% getint glas achter 4KF
Geen meerprijs
Model & motoraanduiding laten vervallen 0NA
Geen meerprijs
Achterklep, elektrisch bedienbaar 4E7
€ 380
Asbak en aansteker 9JC
€ 18
Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display) 9S8
Geen meerprijs
Bagageruimtescheidingsnet 3CX
€ 220
Stuurbekrachtiging elektromechanisch inclusief variabele besturing (Progressive Steering) 1N7
€ 211
Telefoonvoorbereiding Premium 9IM
€ 28
Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash) 7W2
€ 149
Zij-airbags achter 4X4
€ 306
Digitale radio-ontvangst (DAB+) QV3
€ 212
Achterbumper beschermfolie, Tiguan 5NA061197 € 126
Chroomlook sierlijst achterklep, Tiguan 5NA071360 € 109
door Debaas
Simkaart slot heb je alleen als je telefoonvoorbereiding premium hebt. Als je dat achteraf wilt, dan moet je een wifistick bij de vw dealer bestellen/kopen.
door PeppesPizza
[quote="danny20danny"]Maar ben jij niet gewoon opgelicht door je dealer ?

Noodoproep service (wel beschikbaar tegen betaling 317 euro)
Navigatie zou wel een simkaart slot moeten hebben (vanaf de discover media)

De vw code nummers kun je zo achterhalen met google of vw website (zie hieronder de lijst met opties en daarachter de code, ik geloof dat de code de bestelcodes zijn voor de dealer)

Maar waarom heb jij de auto geaccepteerd als er optie's niet op zaten? ik neem aan dat jij weet wat je besteld heb en dat jij een goede uitleg krijgt van een dealer (ook al duurt die een uur of 2 )
zo heb ik een nieuwe golf laten staan omdat er geen elektrische ramen achterin zaten. Wel besteld maar niet geleverd en heb de dealer toen voor de keuze gezet of je bouw het in of je bestel een nieuwe.

Dat dacht ik in het begin inderdaad ook ja. Maar na een lang gesprek met de verkoper, wat een heel aardige vent is, begon ik weer te twijfelen. Vooral zijn verhaal dat ik op youtube naar tests uit Duitsland heb zitten kijken. Dus naar een Duitse uitvoering die hier niet verkrijgbaar zou zijn.
In jouw lijst zie ik nu, tot mijn grote verbazing, een aantal dingen staan (o.a. de 230V aansluiting) waarvan hij zei dat die niet verkrijgbaar zou zijn. Voor ons behoorlijk belangrijk.

Inmiddels zijn we 7 maanden verder en de irritaties lopen alleen maar op. De software update (EINDELIJK!) voor het navigatie systeem krijg ik niet gedownload. Na 90% stopt de download en moet je weer opnieuw beginnen. Dus maar weer naar de dealer. Even zijn kaart lenen ofzo. Nee hoor! "Bij ons lukt het ook niet, dus maar even geduld hebben". Alles wat ik hier heb gelezen en dus tegen hem zeg, ontkent hij. "Gelul in zo'n forum moet je niet geloven, we weten hier wel waar we het over hebben"

Maar goed, ik rijd nog steeds met een tomtom op mijn vooruit geplakt omdat wat ik (duur) heb gekocht niet goed werkt of het helemaal niet meer doet! Je moet dan de auto af zetten en 10 minuten wachten en weer opnieuw starten! Handig als je op de snelweg rijd, of midden in een druk centrum. Het lijkt wel windows.....re-boot your car. Dit is voor ons de duurste auto die we ooit hebben gekocht en we ergeren ons dood.
door danny20danny
Dan is je keuze toch wel snel gemaakt mag ik hopen? Je gaat na de dealer en je zeg je los het nu op! Met een beetje heibel maken los je veel dingen op hoor vooral als er klanten rondlopen. Is mij ook al een paar keer gelukt.
En die aardige verkoper ? Die zijn altijd (TE) aardig.

Je gooit er 40 / 50 ruggen tegenaan dan mag je verwachten dat alles perfect is.
door PeppesPizza
danny20danny schreef:Dan is je keuze toch wel snel gemaakt mag ik hopen? Je gaat na de dealer en je zeg je los het nu op! Met een beetje heibel maken los je veel dingen op hoor vooral als er klanten rondlopen. Is mij ook al een paar keer gelukt.
En die aardige verkoper ? Die zijn altijd (TE) aardig.

Je gooit er 40 / 50 ruggen tegenaan dan mag je verwachten dat alles perfect is.
mag 64.000 ook? :GRR: :oops:
door danny20danny
Zitten er gouden wielen onder? vraag ik me toch af!

Ik wil er volgend jaar ook een kopen en zit af en toe in die configurator en dit is de allerduurste tiguan die er tussen staat met alle optie's (valt niks meer aan te vinken)

Tiguan Highline

Consumentenprijs

Basisauto

2.0 TSI 4Motion 132 kW 180 pk 7 versn. DSG 4Motion
V+2018+AD14QT+HLN
€ 45.916
Exterieur

Kleur: Deep Black
2T2T
€ 734
Velgen: Velgen 'Sebring', 19 inch lichtmetaal, 8,5 J x 19 grijs metallic
42D
Geen meerprijs
Interieur

Bekleding: Art Velours
BG-ip-3
Geen meerprijs
Opties en Accessoires

Trekhaak
1M6
€ 756
Panorama schuifdak (onderdeel van Advance pakket)
PS1
Geen meerprijs
Koplampverlichting led Plus
PXE
€ 741
Telefoonvoorbereiding Premium
9IM
€ 28
Voorruitprojectie (Head-up Display)
KS2
€ 526
360 graden camera (Area View) inclusief Parkeerassistent (Park Assist)
PRX
€ 911
230-volt aansluiting
PST
€ 162
Adaptieve onderstelregeling (Dynamic Chassis Control)
WDD
€ 1.008
File assistent (Traffic Jam assist) inclusief ongeval assistent (Emergency Assist)
79D
€ 433
Noodoproep-service
NZ4
€ 381
Dodehoeksensor (Side Assist)
PSQ
€ 433
Winterpakket
WW2
Geen meerprijs
Mobiele online diensten (Car-Net): 'Security & Service' (alleen te verkrijgen in combinatie met de optie 'Noodoproep Service')
YOZ
Geen meerprijs
High-end geluidsysteem Dynaudio® 'Excite Surround'
9VC
€ 666
Spraakbediening voor media (Voice Control)
QH1
€ 196
Navigatie-, radio- en multimediasysteem 'Discover Pro'
ZMF
€ 1.047
Executive pakket
W04
€ 1.062
Advance pakket
W12
€ 1.327
R-line Exterieurpakket inclusief R-Line Interieurpakket
WIR
€ 2.831
65% getint glas achter
4KF
Geen meerprijs
Achterklep, elektrisch bedienbaar
4E7
€ 380
Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
7W2
€ 149
Zij-airbags achter
4X4
€ 306
Digitale radio-ontvangst (DAB+)
QV3
€ 212
Totaalbedrag extra's

€ 14.289
Overig

Rijklaarmaakkosten, recyclingsbijdrage en leges
€ 905
Consumentenadviesprijs incl. BTW en BPM

€ 61.110

met een paar kortingen zit je rond de 58 a 59
door NicoPM
Hallo,

Sinds 10 dagen in bezit van een nieuwe Tiguan, 2.0 TSI 4Motion, met diverse opties.

Ik heb twee vragen over de electrische BESTUURDERSSTOEL met GEHEUGENFUNCTIE:

1. Volgens de handleiding op pag 104. is de stoel- en spiegelinstelling op te vragen (bij stilstaande wagen en ingeschakeld contact) door de betreffende geheugentoets KORT aan te tippen. Bij mij lukt dit niet!
Ik dien de toets ingedrukt te houden tot de stoel langzaam de nieuwe positie bereikt heeft. Dat lijkt dan niet zo veel een anders te werken dan de elektrische stoel zonder geheugenfunctie.
De dealer meent dat het altijd zo werkt. De handleiding zou dan niet deugen!
Herkent iemand dit? Of werkt bij u het "KORT AANTIPPEN", wel.
(Overigens lukt het me wel - na lang puzzelen- om de stoelcorrectiefunctie te kloppelen aan de depersonaliseerde sleutel.)
2. In de handleiding is op pag 104 ook sprake van een eclectrische uit-en instaphulp. ...Die in het infotainmentsysteem in- en uit- te schakelen is. Deze functie is bij mij NIET te vinden! ???

Benieuwd naar uw bevindingen
Alarm

Mijn alarm is inderdaad ook al 2x eerder voor niks[…]

Het is in augustus nog 2x voorgevallen. Eind augus[…]

Mocht je je systeem geupdate wilt hebben......

Groene lijn door km teller

Ik gok op een breuk op printplaat van het display […]

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]