dyx schreef:PeppesPizza schreef:oettinger_18 schreef:
Ik ben terug geweest. Maar voor de meeste dingen (ondanks dat ze zelfs in de Nederlandse handleiding worden beschreven) blijft men zeggen dat die opties niet in Nederland worden geleverd, of (zoals massage functie in stoel) niet kunnen met leren bekleding.
Sorry, maar dit klinkt alsof je dealer zich er gewoon uit wil praten. Mijn manager heeft zijn Tiguan begin januari afgehaald en heeft gewoon een massage function icm leren stoelen. Dit was de reden dat hij juist die auto/config besteld heeft. Dit betreft wel natuurlijk alleen de bestuurdersstoel zoals het ook aangegeven staat.
Nou het blijkt dat ze het echt niet kunnen omdat de Nederlandse wetgeving het niet toe staat.
Net als het automatisch sluiten van ramen en panoramadak als het gaat regenen en je niet bij de auto bent.
Maar via via heb ik een adres gekregen van iemand die de verlichting voor me in orde heeft gemaakt. Maar dat is inderdaad met illegale software, die de VW dealers dus niet hebben.
Het automatisch sluiten lukt ook daar niet omdat de nieuwe Tiguans (vanaf januari 2017) een andere regensensor gebruiken die nog niet in de illegale software zit.
Verder blijft men gewoon volhouden dat de optie's die ik nog mis niet in Nederland geleverd worden.
Ik kan niet meer bewijzen dat ik ze wel heb betaald. De lijst die vorig jaar bij VW op de website stonden zijn verdwenen. En op mijn factuur worden niet de extra's bij naam gespecificeerd maar met een code nummer. Die codenummers kan ik nergens terug halen. Dus ben ik gewoon de vervelende persoon.
Nog iets uitgevonden. De zogenaamde "verkeersborden herkenning" is ook gewoon BULLSHIT.
Het enige verkeersbord wat wordt getoond is de maximale snelheid. Deze wordt echter uit de navigatie software gehaald. De VW ZIET dus geen borden, maar laat zien wat de navigatie aangeeft.
Ik ben daar achter gekomen omdat de verkeersborden herkenning de snelheid 130 KM per uur aangeeft, op een ringweg waar je maximaal 70 mag rijden. Een van de VELE fouten in de navigatie software.
Ik heb TomTom gebeld over al deze fouten. Deze hebben me gevraagd welke versie ik heb. Dit blijkt volgens VW de laatste nieuwe te zijn, maar volgens TomTom zijn deze kaarten al minimaal VIER jaar oud. Ze kunnen niets voor me doen omdat de software in handen is van VW en alleen DIE beslissen of er nieuwe kaarten komen, en wanneer.
Ik rijd dus nu met een oude tomtom op mijn vooruit geplakt rond in een auto van 63.000 euro......
VW Tiguan, 2.0 TSI Highline 2017. Advance en Executive pakket, Dynaudio met subwoofer, Discovery-Pro, Led Plus, Verkeersteken herkenning,Alarm Plus, Electrisch bedienbare voorstoelen met geheugen.