VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2773670
Beste mensen,
De achter schokdempers van mijn Golf 3 1996 zijn nogig aan vervanging toe. Nu heb ik van iemand nieuwe ongebruikte schokdempers overgenomen die geschikt zouden moeten zijn voor een golf 3. Bij het monteren kreeg ik de schokdemper alleen niet op de juiste plaats omdat ik daarvoor de as te ver naar beneden moest duwen. Na de oude en nieuwe schokdemper naast elkaar gelegd te hebben bleek (het huis van) de nieuwe iets langer te zijn dan de oude:
Afbeelding

Vraag is nu: kunnen deze wel gemonteerd worden? Ik heb bijvoorbeeld bij het demonteren één kant van de auto opgekrikt. Hierdoor is de as niet ver naar benede te duwen omdat deze natuurlijk in verbinding staat met het andere wiel. Als ik de andere kant ook op krik en hier de oude schokdemper ook los maak moet de as wel verder te laten zakken zijn en kan de langere demper er waarschijnlijk wel tussen. Hiermee verhoog ik waarschijnlijk de auto achter een paar centimeter. Kan dit kwaad?
#2773710
schokdempers die jij hebt zijn voor :
chassis : voertuigen met ruwe weg uitvoering
en jij moet hebben :
chassis : voor voertuigen met standaard chassis
of :
chassis : voor voertuigen met sportchassis

als je het oenr op de oude kan lezen kan ik wel voor je kijken welke er onder horen.
ik durf je niet te zeggen of dit heel erg is maar mij lijkt er zijn 3 types en dat is niet voor niks.
mischien wil iemand hier wel met je ruilen als je weet welke je moet hebben want de gene die jij hebt zijn wel de duurste van de 3 verschillende :tu:
#2773804
ik zou het hier even vragen zijn genoeg mensen hier
die erg veel onderdelen hebben liggen

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]