VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2774174
Beste lezers,
Ik ben nieuw op dit forum omdat ik me even geen raad weet met mijn auto.
Ik heb een vw golf4 1.6sr automaat uit 1998.
De auto loopt niet lekker! Het volgende heb ik geconstateerd:
De auto reageert vaak heel slecht op het gaspedaal.
De auto verbruikt gigantisch veel benzine.
De auto heeft bijna geen kracht.
De automaatbak schakelt niet naar de 4e versnelling.
Als ik half gas 80 rijdt schokt hij een klein beetje en na een aantal seconden gas vast houden gaat hij weer vooruit.
Heel af en toe trekt hij uit stilstand goed op met een mooier geluid. Dit duurt helaas maar 20 meter en dan is de kracht weg

En er zitten verschillende storingen in.
De lambdasonde is 2 maanden geleden vervangen dit heeft echter niets verholpen.

Hij is meerdere keren uitgelezen, dan kwam er het volgende uit.
Storing lambda
Storing stationairtoerentalsensor (gaf 4096 aan).

Gister nog bij een garage geweest die heeft de temperatuursensor vervangen. Dit helpt ook niet.
Auto komt nog steeds slecht op toeren en heeft geen kracht.

Nu zegt de garage dat het dan waarschijnlijk de gasklephuis is.
Ik snap alleen niet hoe een kapot gasklephuis een noodloop kan veroorzaken.
Op internet komt daarover meer naar voren dat de auto dan onregelmatig gaat lopen enz.

Misschien hebben de lezers hier meer ervaring
Ik wil het super graag oplossen.

Ik kijk uit naar jullie meningen.
Mvg alec
Laatst gewijzigd door Golf4sr1998 op 03 feb 2017 22:14, 3 keer totaal gewijzigd.
#2774179
MK2-VRT schreef:Vervang die krukassensor eerst maar eens, dat kan goed het schokken, inhouden en andere ellende veroorzaken.

Snap niet dat de garage andere dingen wilt vervangen die er niet echt toe doen.
Volgens u zit ik dus niet fout met de gedachte dat de gasklephuis niet verantwoordelijk is voor de noodloop? Wel lees ik overal dat het uilezen dan aan moet geven dat de g40 kapot is.
Mvg alec
#2775857
Beste reageerders,
Vandaag ben ik langs de vw dealer gegaan. Deze konden alleen stilstaand uitlezen. Hetvolgende kwam eruit.

Motor electronica:

537 lambdaregeling (bov. Aanslagwaarde sporadisch.
557 druksxhakelaar stuurbekr. Kortsluiting massa.
533 nullastregeling (ond. Aanslagwaarde sporadisch.)

Versnellingsbak electronica:

518 gaskleppotentiometer (signaal buiten tolerantie sporadisch).

Ik snap even niet waarom de gasklep bij versnellingsbak staat.
Misschien bevat dit enige nutrige info voor jullie.
Ik hoop snel van jullie te horen.

Mvg alec
#2775875
Nee ik vermoed dat dat niet het probleem oplost, denk dat hij eerder alleen wat slecht stationair gaat draaien ervan, maar omdat je dan over geen kracht praat e.d.

Die eerste 2 storingen doen niks aan de het rijden van de auto, en die 533 ook niet echt, enkel stationair of wat slecht aanslaan.

Die 518 moet toch echt eruit, heeft ook betrekking op de gasklephuis.

Ik denk dat je beter even iemand met vagcom kunt zoeken, dan kun je wat in de meetwaardeblokken kijken.
#2775876
Beste mk2vrt, ik heb zelf al 3x een vagcom geleend. AllemAl verschillend en geen 1 wilde contact maken met mijn auto.
En de auto start super.ook loopt hij netjes 800 rpm stationair.
Raad u aan om het gasklephuis te vervangen?
En weet iemand waarom die foutcode in de versn.bak lijst staat
#2776287
Beste lezers.
Ik ben vanavond op iets vreemds gelopen.
Ik ging even wat dingen doormeten onder de motorkap.
Mij temperatuursensor van koelvloeistof heeft 4 polen
De sensor zelf is het mannetje. Als ik op pool 1 en 2 meet dan krijg ik 452 ohm en 3 en 4 maar 200. Dit lijkt me raar omdat het naar mijn idee 2 dezelfde variable weerstanden zijn.
In de stekker met draaiende motor meet ik op gat 1 en 2 5 volt en gat 3 en 4 niet.
Volgens mij heb ik hier een probleem?
Mvg alec
#2776864
Beste llezers ik heb vanavond een andere gasklep erop gezet. De 1e minuut draaien deed de auto het super goed. Klom snel in toeren.
Na 1 minuut was het oude ingezakte gasvermogen weer terug. Geen kracht en langzaam oplopende toeren.
Ik zag ook dat er een soort olieresten in mn luchtslang zaten. Weet niet of dat fout is, lijkt me wel.
Weten jullie misschien hoe het zou komen van dat terugkomende slechte gasvermogen? Zou dit te maken kunnen hebben met die olie in de luchtslang?
AVAS op ID3?

Alle elektrische auto's moeten al een paar jaar ee[…]

Ik zie hier nergens een knopje voor een slotje dus[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Top, dan moet ik toch maar eens de 80km naar Breda[…]

Er gaat geen belletje bij me rinkelen... zie geen […]

Remolie

Ik wil wat remolie toevoegen maar is de remolie in[…]

Passat gte foutcodes mbt hv accu

Snap ik, ga ik achteraan. 1 ding wat mij opvalt i[…]

Line Assist

Line assist is maar tijdelijk per rit uit te sch[…]

Onderhoud service reset online?

onderhoudsboekje is ingevuld.. ik kon gewoon weer […]