VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door Paul1980
Hoi,

Begin januari is mijn nieuwe tiguan geleverd. Fijne auto en ben er erg blij mee. Blijkt dat bij het bestellen de optie " sign assist " niet is aangevinkt. De optie was 0 euro maar moest wel aan worden gevinkt op de bestellijst. Ik ging er vanuit dat het een standaard optie was en heb bij het controleren van de bestelling ook niet gezien dat het er niet op stond. Als het een betaalde optie was had ik hem zeker aan laten vinken en wil hem daarom ook graag actief krijgen in mijn auto.

Het is een tiguan uit de connected serie met lane assist / groot licht assistent / led plus enzv.
Alle hardware voor sign assist zit er in. Ik ben bij de dealer geweest en zijn nog aan het uitzoeken of ze het achter kunnen activeren. Hebben het geprobeerd maar moeten een code invoeren die je alleen krijgt op het moment dat de auto een actieve verbinding heeft met vw en dan kan de activatie code gegenereerd worden ( heb ik me laten vertellen ).

Heeft iemand hier ervaring mee? Klopt het wat ze zeggen en is er achteraf nog wel de mogelijkheid om dit te activeren?
door Antera
Kom even gezellig langs en ik zal het activeren voor je geen enkel probleem indien jij nu een camera hebt voor je lane assist. de dealer kan het niet activeren ik doe het daarom ook regelmatig voor de dealers :-)

meer info whatsappen
Antera schreef:Kom even gezellig langs en ik zal het activeren voor je geen enkel probleem indien jij nu een camera hebt voor je lane assist. de dealer kan het niet activeren ik doe het daarom ook regelmatig voor de dealers :-)

meer info whatsappen
Hallo Antera,

Weet jij toevallig of er een mogelijkheid bestaat je simcard te kopieeren in car-net zodat je continu WLAN hebt?
Ik heb een Tiguan van 2017, en gebruik nu de hotspot van mijn telefoon. Maar dat moet je continu weer opnieuw instellen, zodra de auto van het contact is afgeweest.

Vriendelijke groet,
door Paul1980
@ Ojay : Dealer is niet de allersnelste met het geven van een reactie en ben nog in afwachting van het antwoord.. Ook de automatische dimmende buiten spiegel bestuurder die in het advance pakket zou moeten zitten zit er niet op ( de spiegel wel maar het auto dimmen niet ;) )

USB aansluiting heb ik ook maar 1. Dit was mij ook al opgevallen en volgens de bestel lijst zouden er 2 in moeten zitten.

Er vielen me nog 2 dingen op waar mogelijk iemand een antwoord op heeft :

- automatisch sluiten van het open dak bij regen / sluiten van de auto. Is dat mogelijk?

- het open dak kun je i.p.v open schuiven ook open zetten door op de knop achterop te drukken. Hij schruift dan niet naar achter maar gaat een stukje omhoog. Ik lees in de manual dat er 2 standen op zouden moeten zitten. 1x licht drukken zou hij een stukje open moeten gaan ( dat werkt ) en als je doordrukt zou hij iets hoger open moeten gaan. Het laatste werkt niet, ik voel wel dat er een stage 2 in de knop zit maar er gebeurt niets. Hoort dit wel te werken op deze manier?

Wanneer ik antwoord heb van de dealer laat ik het weten.
door Antera
Rainclosing werkt niet op alle aangezien er 4 verschilende regensensoren zijn geleverd waarvan 2 het maar aan kunnen uiteindelijk.

PS Simkaart moet je bij de provider opvragen dan kan het wel
door Paul1980
Sign assist kunnen zie niet officieel activeren achteraf.
Dimmende buiten spiegel in advance pakket is een fout in de documentatie van vw en wordt niet hersteld.

Case closed!
Paul1980 schreef:Sign assist kunnen zie niet officieel activeren achteraf.
Dimmende buiten spiegel in advance pakket is een fout in de documentatie van vw en wordt niet hersteld.

Case closed!
Vreemd.....hij zit er bij mij wel op!
Antera schreef:Rainclosing werkt niet op alle aangezien er 4 verschilende regensensoren zijn geleverd waarvan 2 het maar aan kunnen uiteindelijk.

PS Simkaart moet je bij de provider opvragen dan kan het wel
Dealer heeft rainclosing en scandic light settings geprobeerd. Beide werken niet.
Ik heb een tweede simcard van vodafone ontvangen maar wat nu? Ik lees wel op diverse plekken hier dat het kan, maar niemand zegt hoe en waar? :(
door Antera
Je moet de regen sluiten wel goed activeren. De dealer zou dit normaal gezien niet kunnen mist hij VCDS in huis heeft Illegaal :-)

Langs komen geeft meer duidelijkheid. Verkeersbordherkenning is naderhand te activeren als je lane assist hebt

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht