VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2774672
goedendag allen.
ik rij in een golf 3 die geboren is op 5 januari 1996 met motorcode aee en motor inhoud 1.6
sinds een week of 2/3 doen er zich een aantal hele vage dingen voor
- bij koude motor in dit winterweer loopt ie stationair niet lekker _ met andere woorden ---hij schommelt in de toeren tussen de 750 en 1200
- ik rij in ongeveer 18 minuten naar me werk en na een minuut of 6 is de motor op 90 graden (wat ie dan ook mooi blijft). in de laatste +/- 7 minuten moet ik gaan remmen voor drempels en bochten. op zich geen probleem maar het lullige komt nog ... als ik naar mijn toereteller kijk tijdens het remmen valt deze terug naar ongeveer 500/550 toeren en met een beetje geluk valt de motor dan uit ... in een bocht is dat lullig want dan werkt mijn stuurbekrachtiuging ook niet (dat is logisch en ook geen probleem)

vandaag andere tempsensor erin gezet want van verschillende kanten werd mij verteld dat dit de oorzaak kon zijn.
nu twijfel ik hieraan want (moest ontluchten vanwege kvs verlies dor vervangen van temp sensor) stationair schommelt ie nog steeds.
me koelvin moest aanslaan (kachel op standje sahara ventilator op 0 dop van reservoir) maar die sloeg niet aan.
ook hebben mensen mij verteld dat mijn voetpakking voor deze symptonen kan zorgen maar waar die zit weet ik niet
wie heeft de oplossing voor deze problemen of zie ik iets over het hoofd
#2774951
Heb je dat ding al eens laten uitlezen? Weet je direct of dit een sensorprobleem is, gezien er dan foutcodes naar voren komen.
#2776641
ja is uitgelezen
weet zo snel de 2 codes niet meer maar had te maken met throttle body (gasklephuis) deze is vervangen maar nog steeds dezelfde problemen.
het slechte stationair lopen is ook alleen bij warme motor.
met dit weer helpt de automatische choke mee maar als xie uitgaat begint de ellende.
rembekrachtiger lijkt me niet want als ie voor de deur stationair loopt gaat ie met warme motor ook gek doen.
te weinig benzine sluit ik ook uit want dat zou ik er tijdens het rijden ook last van moeten hebben
#2776735
Na vervangen van gasklephuis weer laten uitlezen? Dat het ermee te maken had, wil niet zeggen dat de problemen met vervangen ook zijn opgelost.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]