VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2775100
Hoi,

Sinds 16 jan in het bezit van een nieuwe VW tiguan. Zeer tevreden op een klein irritant probleempje na.
Ik heb WLAN ingesteld via de hotspot van de telefoon en CAR NET ingesteld. Dit ging prima.
Ook de dag erna werkte WLAN volgens verwachting.
Daarna geen WLAN verbinding meer. Wanneer ik dan probeer in het WLAN menu te komen dan geeft het systeem aan dat het niet kan omdat er al een data verbinding actief is.
Uiteindelijk alles teruggezet naar fabrieksinstellingen, dat hielp in eerste instantie ook niet. Via de instelhulp WLAN proberen in te stellen, maar dan geeft het systeem aan dat de car stick verwijderd moet worden, maar er is helemaal geen car stick aanwezig.
Bij de volgende keer instappen kon WLAN instellen wel weer. Probleem opgelost hoopte ik, echter na een rit of 4 is het probleem weer terug, WLAN verbinding lukt niet systeem zegt weer dat er een andere data verbinding actief is.

Iemand een tip om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt,
Fred
#2775180
Hallo Fred,

Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij ligt het aan mijn telefoon (Iphone). Het werkt opzich wel maar iedere keer als het contact eraf is geweest. Moet ik mijn iphone opnieuw instellen. In het menu hotspot uitzetten, 1 minuut wachten en weer aanzetten. Dan werkt het weer. Maar soms moet ik de hele telefoon uitzetten en weer opnieuw starten. En dit iedere keer als je de auto hebt uitgezet.

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat het mogelijk moet zijn, via speciale software, je simcard in je telefoon te kopieren in het car-net systeem. Alleen kan ik niemand vinden die het ook kan. Het schijnt erg afhankelijk te zijn welk model (en zelfs welk jaar) auto je hebt.

Gisteren kreeg ik een andere tip. Een TP-LINK M7350. Het is een kastje waar je je simcard kan instoppen. Een tweede kaart kan je bij vodafone of KPN aanvragen. Als je dat ding hebt ingesteld heb je continu wlan in de auto.

Voordeel : Je hebt wifi in de hele auto, voor elk apparaat te bereiken en het blijft aanstaan.
Nadeel : Je hebt er weer een kastje bij wat je op de aansteker aansluiting moet aansluiten.

Dus voor zover ik weet is dit, of iemand vinden die je kaart in het systeem kan kopieren, de enige oplossingen.

Vriendelijke groet
#2775422
Hoi PeppasPizza,

Dank voor je bericht.

Ik heb een Android telefoon, dus het iPhone probleem dat speelt hier niet.
Het probleem doet zich ook al voor het koppelen via WLAN voor in feite.

Ik heb nog wat meer zitten uitproberen en daarmee ook wat meer info verzameld.
Het systeem geeft, op het moment dat het probleem zich voordoet, een 2 telefoon teken weer, naast de telefoon die gekoppeld is via bluetooth.
Wanneer dat het geval is dan is ook het 'Netwerk' menu actief, daar kun je echter niets instellen. Het systeem ziet of een of andere manier een car stick.

Nu heb ik een dual-sim telefoon, dus ik dacht dat het daar mogelijk mee te maken zou kunnen hebben.
Ik heb daarom 1 sim kaart uit de telefoon gehaald.
Daarmee is het gedrag tot nu toe duidelijk beter geworden, het gaat nu vaker goed dan dat het fout gaat, echter het gaat nog lang niet altijd goed.
Wanneer het dan mis gaat dan kan ik het 'oplossen' door de aan/uit knop lang in te drukken, totdat de verlichting van het systeem even knippert. Ik heb gelezen dat dit ervoor zorgt dat het systeem helemaal opnieuw wordt opgestart.

Ik ben benieuwd hoe vaak het komende week goed gaat met maar 1 sim in de telefoon, ik zal het over een week laten weten.

Eigenlijk zou je het proberen te detecteren van een car stick door het systeem uit willen kunnen zetten, dat zou dit soort problemen kunnen voorkoment.
#2776099
Het verwijderen van 1 van de 2 simkaarten uit de telefoon was dus niet de oplossing.
Nog steeds ging het random fout met een slagingskans van minder dan 50%.

Nu denk ik toch echt de oorzaak gevonden te hebben. Het lijkt te maken te hebben met de SD kaart in slot 2. Daar heb ik een SD kaart vol met mp3's in zitten.
Wanneer het wlan probleem zich voordoet dan kan het systeem de SD kaart niet lezen, het lijkt erop dat het systeem de SD kaart als car stick aan ziet.
Ik heb de SD kaart afgelopen vrijdag verwijderd en sindsdien gaat het 100% goed met het gebruik van wlan.

Ben benieuwd of ik met wijzigingen op de SD kaart ervoor kan zorgen dat het wel samen gaat werken, bv door andere mappen indeling of andere formatering van de kaart.
#2776158
aaarrgggg.....iedere keer als je de oorzaak gevonden denkt te hebben, blijkt het toch weer niet zo te zijn. Na enkele dagen 100% succes met wlan gebruik, gaat het vanaf gisteren toch weer mis.
Het heeft dus ook niet met het 2de SD kaartje te maken want dat zit er niet in op dit moment.

De dealer was overigens vergeten verkeersbord herkenning aan te vragen, terwijl dit wel had gemoeten.
Ik moet nog horen hoe ze dit gaan oplossen, dan gelijk dit probleem maar aankaarten.
#2777845
FredjeHell schreef:aaarrgggg.....iedere keer als je de oorzaak gevonden denkt te hebben, blijkt het toch weer niet zo te zijn. Na enkele dagen 100% succes met wlan gebruik, gaat het vanaf gisteren toch weer mis.
Het heeft dus ook niet met het 2de SD kaartje te maken want dat zit er niet in op dit moment.

De dealer was overigens vergeten verkeersbord herkenning aan te vragen, terwijl dit wel had gemoeten.
Ik moet nog horen hoe ze dit gaan oplossen, dan gelijk dit probleem maar aankaarten.
Verkeersborden herkenning heb ik. Redelijk nutteloze optie :-) Het enige bord wat hij herkent zijn de snelheidsborden. Rij je er 3 km overheen gaat hij piepen en piepen en piepen, heb ik snel weer uit gezet. Andere borden herkent hij niet.
#2779190
Ik probeer het nog eens.

SInds ruim 1 week werkt de wlan iedere keer.
Wat is veranderd....
Een tweede telefoon is gekoppeld geweest via bluetooth. Sindsdien geen enkele keer meer dat er al een andere verbinding actief is waardoor de wlan niet gebruikt kan worden.

PS: Voor de verkeersbord herkenning heeft de importeur gemeld dat ze er nieuwe software voor aan het schrijven zijn en dat ze hopen over een maand het probleem op te kunnen lossen.
Ik kan dit niet echt koppelen met het vergeten om de optie aan te vragen, maar ik wacht even rustig af.
#2781476
FredjeHell schreef:Ik probeer het nog eens.

SInds ruim 1 week werkt de wlan iedere keer.
Wat is veranderd....
Een tweede telefoon is gekoppeld geweest via bluetooth. Sindsdien geen enkele keer meer dat er al een andere verbinding actief is waardoor de wlan niet gebruikt kan worden.

PS: Voor de verkeersbord herkenning heeft de importeur gemeld dat ze er nieuwe software voor aan het schrijven zijn en dat ze hopen over een maand het probleem op te kunnen lossen.
Ik kan dit niet echt koppelen met het vergeten om de optie aan te vragen, maar ik wacht even rustig af.
Werkt dat nog steeds die 2e telefoon, bij mij nieuwe Tiguan speelt hetzelfde probleem met de melding dat er al een data verbinding actief is maar welke....

Bij mij werkt verkeersbord herkenning ook niet, de opties staan allemaal aan maar er wordt er geen enkele weergegeven heb jij nog een update hier op? Binnenkort maar eens terug naar de dealer.
#2781490
ja, het werkt nog steeds.

Sinds er een tweede telefoon is gekoppeld is het niet meer fout gegaan.

Voor wat betreft de verkeersbord herkenning, die had de dealer bij mij vergeten aan te vragen, dit zal worden 'opgelost' met een software update die ze half april verwachten.
#2781634
FredjeHell schreef:ja, het werkt nog steeds.

Sinds er een tweede telefoon is gekoppeld is het niet meer fout gegaan.

Voor wat betreft de verkeersbord herkenning, die had de dealer bij mij vergeten aan te vragen, dit zal worden 'opgelost' met een software update die ze half april verwachten.
Gisteren ook en 2e telefoon gekoppeld en hoe raar het ook is het werkt nog steeds, nu start mijn hotspot automatisch als de telefoon in de auto komt en dan maakt die verbinding.

Klopt het trouwens dat er maar 1 USB poort in de tiguan zit, ik meende er 2 te hebben gelezen in de brochure?

Mbt die verkeersbordherkenning, mijn dealer vertelde mij dit vanochtend ook dus even afwachten dus
#2783460
Verkeersbord herkenning is inmiddels een software update voor vrijgegeven. Ik heb de update deze week geïnstalleerd gekregen en het werkt nu uitstekend.
#2835111
FredjeHell schreef: 04 apr 2017 12:34 Sinds er een tweede telefoon is gekoppeld is het niet meer fout gegaan.
@FredjeHell en alle anderen geinteresseerden:
Ik ben benieuwd of je WLAN nog steeds elke keer automatisch gekoppeld wordt als je in de auto stapt (om weg te rijden).
Het verhaal van een 2e smartphone koppelen heb ik ook gelezen, en hetzelfde type iPhone (6S) die ik heb, maar dan die van mijn vrouw is door mij ook gekoppeld aan de auto.
Toch blijven er problemen bestaan met het autom. opstarten/koppelen van de hotspot functie van mijn smartphone met de WLAN van de auto als ik de volgende keer in de auto stap...

Als ik dan ga kijken in het menu welke hotspot er beschikbaar is, dan zie ik de ene keer de iPhone "uitgegrijsd" staan maar kan deze dan dus niet kiezen, en een andere keer staat ie helemaal niet in de lijst.
Ook wanneer ik de lijst van aangeboden "hotspots in de buurt" ververs komt de iPhone dan niet als keuze optie naar voren...

Heel soms werkt het zoals het hoort en staat de iPhone gewoon in de lijst, kan ik 'm kiezen en heb ik een werkende WLAN.

Wie kan mij helpen en zeggen wat hier fout gaat...???
#2844576
Ik heb sinds vrijdag een Tiguan 4-motion 2018 en heb hetzelfde probleem met een WLAN verbinding. Op mijn iphoneX staat bij WiFi de VW verbonden en bij Bluetooth ook. Nu zie ik bovenin het scherm een grijze wereldbol die dus niet actief wordt. Mijn vorige auto een T-roc zag ik als ik mijn mobiele hotspot uit en aan zette in de auto de wereldbol met WLAN en auto wel actief. Moet ik soms een abbo bij VW afsluiten voor We-connect, wat 70 euro per jaar kost, of kan ik het op een andere manier aan de praat krijgen.
Alle hulp is welkom.
#2844599
Ben er inmiddels uit, de wereldbol en WLAN werkt vwb dat het niet grijs meer is, maar je moet een We-connect abbo afsluiten, een Guide & Inform Basic en een Security & Service Plus, kosten zo’n €150,00 per jaar, dit vindt ik te veel geld voor wat je dan krijgt.
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]