VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
door groothuis27
goeden dag allemaal .
ik wil graag in m'n golf 6 van 2011 mistlampen inbouwen .wat heb ik er bij nodig en wat komt er bij kijken .
lampen met roosters snap ik dat je die nodig hebt , maar is de wagen voor bereid [ stekkers enz. ] en zekeringen / relais en andere toebehoren moet het ingelezen worden , dasboard schakelaars enz .
graag even met foto's van de spullen die nodig zijn en waar ze moeten komen [ of misschien zit alles eral ] .
graag even jullie hulp alvast bedankt .
p.s moet ik perse origineel nieuw of kan gebruikt of imitatie ook zonder problemen ?
door DennisR32
Ik heb ze destijd bij vagautomotive samen ingebouwd in de 5.
Klusje van een uurtje ong en was een aftermarket setje.
+ op de accu - op chassis bumper er af en dan de kabel voorlangs leggen.
Zit een relais bij + zekering en 1 rode draad, deze moet door het schutbord naar binnen richting je lampenschakelaar. en als goed is moet de boel dan werken. :tu:

Dus boordnet enz is niet nodig als je aftermarket in wil bouwen kost een scheintje en is zo klaar.
door Antera
Let wel dat de BCM geschikt moet zijn (mid of high-line ) anders gaat het niet werken.

Pinnetjes ontbreken in de BCM
door Sanderman123
Ik wilde bij mijn golf 6 uit 2010 hetzelfde uitvoeren. Van standaard geen mistlampen naar zometeen wel mistlampen. Bij mij zijn dit echter geen normale mistlampen maar de led lampen van een Golf R20 bumper. Zelfde aansluiting als OEM mistlampen.

Navragen bij de VAGshop heeft mij geleerd dat mijn Golf voorzien is van een Highline boordnet. Dat betekend dat mistlampen gewoon moet lukken. De spullen die ik daarna heb gekocht:

- Lichtschakelaar met mistlamp functie
- Golf R20 bumper met LED dagrijverlichting
- Mistlamp kabelset diverse VW Seat ( http://www.vagshop.nl/products/Mistlamp ... -Seat.html )

Onderstaande handleiding kreeg ik erbij waarmee ik samen met een Volkswagen monteur er gewoonweg niet uit kwam.

De grijze kabel moet in de lichtschakelaar op pin 5. Geen probleem. Het andere eind moet in de 16-polige stekker E Pin 6. Iemand enig idee waar die zit? Als bijlage de handleiding toegevoegd.
Handleiding pagina 1
Handleiding pagina 1
Screenshot_20170503-140459.png (2.45 MiB) 6635 keer bekeken
Handleiding pagina 2
Handleiding pagina 2
Screenshot_20170503-140447.png (1.29 MiB) 6635 keer bekeken
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]