VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2777394
Hoi allemaal!

Het gaat om een Jetta MK2 TD met JR motor als goed heb. 350km probleemloos gereden sinds dat ik hem heb!
Nu stond ik dus eregister met een kapote auto...
Een koelslang was gekit (de slang vanaf waterpomp met tsplitsing na de oliekoeler en boven het blok) en begon dus zo erg te lekken dat die alles eruit gooide.. nieuwe bestelt en vervangen, ook de thermostaat en nog een slang die erachter liep.
Goed laten ontluchten en stukje gereden. Toen 5min daarna stilstond zag ik dat die weer alles eruit gooide. Op de grond leek het de zelfde plek maar de slamg was kurkdroog.. ik heb alleen een foto vanaf de grond waar alles terecht kwam maar ben momenteel een beetje de draad kwijt waar ik moet beginnen...
Afbeelding
#2777923
Dat heeft niks met het lekken te maken , goede of slechte thermostaat maakt niks uit en heeft enkel te maken met hoe snel je blok en kachel dan warm wordt en hoe het koelwater door de motor gaat.
Ik zou eerder denken aan de pakking van de flens/waterpomp of iets dergelijks.
Als je motor warm is zou je de kap eens open moeten doen en kijken of je stoom ziet of gesis hoort.
Kan nooit heel moeilijk zijn.
#2777949
Thermostaathuis gescheurd?
Wil ook wel eens voorkomen.
Zo met het blote oog haast niet te zien.
Even onder druk zetten, of warm rijden en kijken waar het weg komt.
#2779056
Sorry voor late reactie, auto is eigenlijk weer weg gegaan ivm betrouwbare auto ff nodig..

Wat ik hoorde van de gene die hem gekocht heeft bleek het aan een van de slangen te liggen, daar zat een scheur in.

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]