VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door pat1968
#2780683
vandaag stopte , na wat gesputter , mn golf 3 cabrio er mee.(1.8 75 pk AAM motor)
de brandstof toevoerleiding even losgehaald en het contact aangezet , er kwam geen benzine uit de slang , conclusie : brandstofpomp werkt niet.
zekering #18 gecontroleerd = in orde.
spanning gemeten op de stekker van de brandstofpomp = 4.5 volt = te weinig.
kan het zijn dat het relais defect is?
en welk nummer heeft dit relais?

ik kan nergens vinden welk nummer relais voor de aansturing van de brandstofpomp is.
door pat1968
#2780880
relais 109 komt helemaal niet voor en de nummering van de lijst die je me gestuurd hebt klopt niet helemaal er zit bij mij wel een 167 in maar geen 67.

ik wil nu om de brandstofpomp te testen rechtstreeks 12 volt op de pomp zetten welke 2 draden moet ik dan hebben van de stekker?
ik neem aan dat de rechtse draad ( rood ) de plus is van de pomp?
en welke is de min?
Afbeeldingimgur
door pat1968
#2781065
top zal morgen ff kijken.

de injector lijkt me niet het probleem , er komt geen brandstof naar het gasklephuis en er komt geen spanning op de brandstofpomp
door pat1968
#2781221
spanning op de zekering , spanning op het relais , relais schakelt , maar ik krijg geen spanning op de stekker bij de pomp.
en als ik 12 volt op de pomp zet met een losse accu dan draait de pomp ook niet.
ik kom er niet meer uit.
HELP
Gebruikersavatar
door mano
#2781392
Zeker te weten goede relais te pakken? Zit er nog ergens startonderbreker ingebouwd?
door pat1968
#2781396
ja want ik heb een nieuw relais gehaald en die er in gezet , werkt dus goed , heb spanning op het relais (zowel stuur als hoofdspanning)
nee er zit geen startonderbreker of alarm op.

als ik direkt 12 volt op de pomp zet moet ik hem toch kunnen horen in de kofferbak?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.